دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، در بازه زمانی دوم تا نهم تیرماه را نسبت به هفته قبل‌ با کاهش یک درصدی ارزیابی کرد.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا، بابک دین‌پرست دبیر قرارگاه مبارزه عملیاتی مقابله با کرونا روز در توضیح آخرین وضعیت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، در بازه زمانی دوم تا نهم تیرماه، با کاهش یک درصدی نسبت به هفته قبل‌تر، مواجه شده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان با دو درصد کاهش نسبت به هفته قبل‌تر و با ۴۷ درصد، آذربایجان غربی با ۴ درصد کاهش نسبت به هفته قبل‌تر به ۵۶ درصد و گیلان با ۵۹ درصد، در انتهای جدول میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی دوم تا نهم تیرماه قرار دارند.

دین‌پرست همچنین درخصوص استان‌های با بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم عنوان کرد: استان‌های سمنان با ۸۲ درصد (یک درصد کاهش)، زنجان با ۷۹ درصد (۲ درصد کاهش) و یزد با ۷۷ درصد (۳ درصد کاهش)، در صدر این جدول قرار دارند.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در ۲ استان سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی بین ۴۷ تا ۵۶ درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۲ استان: آذربایجان شرقی- ایلام - بوشهر- چهارمحال و بختیاری- خوزستان-خراسان شمالی- خراسان رضوی- کردستان- کهگیلویه و بویراحمد - گیلان- مازندران و همدان بین ۵۷ تا ۶۷ درصد است.

دین‌پرست درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در ۹ استان دیگر کشور هم خاطرنشان کرد: استان‌های البرز- اصفهان -قم- کرمان- کرمانشاه- گلستان- لرستان- هرمزگان و مرکزی، بین ۶۸ تا ۷۳ درصد بوده است.

وی همچنین در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۸ استان دیگر کشور هم گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های اردبیل- زنجان- سمنان- خراسان جنوبی- یزد- تهران- فارس و قزوین بین ۷۴  تا ۸۲ درصد بوده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا درخصوص بازه زمانی دوم خرداد تا نهم تیرماه هم بیان کرد: میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در کشور با سه درصد کاهش نسبت به هفته قبل‌تر ۷۲ درصد بوده، میانگین استفاده از ماسک با سه درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر ۶۹ درصد اعلام، میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با دو درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر ۶۹ درصد تعیین و میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور با دو درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر ۷۲ درصد بوده است.

دین‌پرست اظهار کرد: از مجموع ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش سراسر کشور، در بازه زمانی دوم تا نهم تیر ماه، مجموعاً تعداد ۲۴۹ هزار و ۲۰ واحد، توسط تیم‌های نظارت وزارت بهداشت مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که در نتیجه این بازرسی‌ها در ۲۸ هزار و ۹۷۴ مورد، منجر به دادن تذکر و معرفی مدیران صنوف به مراجع قضایی و در ۱۰۸۲ مورد نیز، منجر به پلمپ واحدها شده است.

وی اضافه کرد: کارگاه‌ها و صنایع کوچک با  ۳۲ هزار و ۵۵۷ مورد، صنایع کشاورزی، دامپروری و معادن با سه هزار ۱۵۷ مورد، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی با هزار و ۳۵۶ مورد، در صدر جدول بیشترین دریافت کنندگان تذکر و معرفی به مراجع قضایی قرار دارند.

معاون وزیر کشور در ادامه گفت: در حوزه اماکن عمومی نیز؛ سوپر مارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها با ۶۴۶۵ مورد، نانوایی‌ها با دو هزار و  ۷۳۸ مورد، رستوران‌ها با هزار و سه مورد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ۴۳۰ مورد، مطب‌ها با ۲۹۸ مورد و بانک‌ها با ۲۹۶ مورد، دریافت کننده بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی بوده‌اند.

دین‌پرست در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با رعایت ۴۷ درصد پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی به‌عنوان آخرین و استان سمنان با ۸۲ درصد، در صدر استان‌های کشور قرار دارند،  گفت: لازم است میزان توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه استان‌های کشور به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سه استان سیستان و بلوچستان با ۵۶ درصد، آذربایجان غربی با ۵۸ درصد و ایلام با ۶۴ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی اقدام و استان‌های سمنان با ۸۵ درصد، زنجان با ۸۲ درصد و اردبیل با ۷۹ درصد، در صدر جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

معاون وزیر کشور درخصوص وضعیت استفاده از ماسک در اماکن عمومی هم گفت: سه استان سیستان و بلوچستان با ۵۰ درصد، آذربایجان غربی با ۵۶ درصد و گیلان با ۶۰ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به استفاده از ماسک در اماکن عمومی اقدام کردند. همچنین استان‌های یزد با ۸۸ درصد، سمنان با ۸۲ درصد و زنجان با ۸۱، در ابتدای جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

دین‌پرست در بعد رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی در استانداری‌های کشور اضافه کرد: سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۷ درصد، آذربایجان غربی با ۵۷ درصد و ایلام با ۶۰ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی، اقدام و استان‌های یزد با ۸۸ درصد، سمنان با ۸۲ درصد و قزوین با ۸۲ درصد، در صدر جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی هم خاطرنشان کرد: سه استان سیستان و بلوچستان با ۵۳ درصد، ایلام با ۶۱ درصد و آذربایجان غربی با ۶۱ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی اقدام و استان‌های یزد با ۸۸ درصد، قزوین و قم مشترکا با ۸۴ درصد و سمنان با ۸۲، در رتبه‌های نخست این گروه از استان‌ها قرار دارند.

کد خبر 611869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha