رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: با توجه به صف‌های واکسن، چشم‌مان ترسیده است و نمی‌توانیم گروه بعدی را برای تزریق واکسن اعلام کنیم.

تزریق دوز دوم واکسن کرونا سالمندان بالای۷۵ سال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در مورد انتقادها از وضعیت صف‌های واکسیناسیون سالمندان برای تزریق واکسن کرونا بیان کرد: هرچه مردم بگویند، من حق را به آنها می‌دهم. ما باید وضعیت را خیلی بهتر از این جلو ببریم، اما خواهش می‌کنم فقط یک مرکز را که روی آن حساسیت وجود دارد، نبینید و بقیه مراکز را هم ببینید.

وی ادامه داد: الان تعداد پایگاه‌های سلامت از ۶۷ به ۸۰ عدد رسیده و به هر حال افزایش ارائه سرویس اتفاق می‌افتد. طی جلسه‌ای در هفته‌ی گذشته همکاران ما مراکز را ارزیابی کردند که نقاط قوت و ضعف را بررسی کنیم و وضعیت نسبت به ۱۰ روز قبل خیلی بهتر شده است.

تبریزی افزود: اگر به طور مثال دو جا وضعیت مراکز واکسیناسیون مناسب نیست، در بقیه مراکز وضعیت مناسب است و مردم راضی هستند.

وی گفت: در صف واکسیناسیون خودرویی خانمی را دیدم که اعتراض داشت مدت زیادی در صف مانده. از ایشان پرسیدم چقدر منتظر هستید، گفتند ۴۰ دقیقه. گفتم آیا ماشین کولر دارد، گفتند بله دارد. این در صورتی است که همکاران من از صبح تا ۴ بعد از ظهر زیر آفتاب خدمت‌رسانی می‌کنند. در آخر که این را گفتم، خانم عذرخواهی کردند. البته حق با ایشان است و نباید ۴۰ دقیقه منتظر شوند، اما همکاران ما همه در حال تلاش هستند و نباید فقط نیمه خالی لیوان را آن هم در چند پایگاه ببینیم.

تبریزی ادامه داد: باز هم می‌گویم که حق با مردم است چراکه هیچ کجا نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه منتظر شوند، اما همه هجوم آوردند به مراکز در صورتی که ضرورتی نداشت. ما اطمینان می‌دهیم واکسن وجود دارد و مردم به مراکز نیایند تا با آرامش امور پیش برود و صف‌های چند ساعته ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

وی در واکنش به شلوغی صف واکسیناسیون در حسینیه ارشاد تهران و عدم ارسال پیام به سالمندانی که در صف بودند، افزود: فقط به حسینیه ارشاد نروید. به پایگاه روبه‌روی آن هم سر بزنید که آنجا هم واکسیناسیون انجام می‌شود. می‌خواهم بگویم این انصاف نیست و پرسنل حوزه بهداشت کسانی هستند که در طول شبانه‌روز در تلاش هستند و تمام ۱۶ ماه گذشته استراحت نداشته‌اند.

تبریزی بیان کرد: در هر حال واکسن نبوده و این تقصیر ما نیست. ۲ هفته هیچ کشوری به ما واکسن نداد و حالا امیدواریم تولید داخل به حدی برسد که این وضع استمرار داشته باشد و هیچ پایگاهی به دلیل نبود واکسن تعطیل نشود که بعد دوباره آن راه‌اندازی کنیم و این مشکلات به وجود بیاید.

وی گفت: ما راضی نیستیم و دوست نداریم که هیچ هموطنی حتی ۵ دقیقه در آفتاب منتظر واکسن باشد و تلاشمان را می‌کنیم. خواهشم این است که فقط به حسینیه ارشاد اکتفا نکنید. به مراکز دیگر مانند سرخه‌حصار، باغ پرندگان، پایگاه‌های خودرویی و... هم سر بزنید و نیمه‌ی پر لیوان را ببینید.

تبریزی در واکنش به اینکه به برخی سالمندان گفته می‌شود برای گرفتن نوبت برای تزریق واکسن در نیمه‌شب به مراکز مراجعه کنند، ضمن بیان اینکه پایگاه‌های سلامت از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر فعالیت می‌کنند، افزود: چنین چیزی نیست و امکان‌پذیر هم نیست. نوبت‌دهی تلفنی و پیامکی ما الان اتفاق می‌افتد. همکاران ما با افراد تماس می‌گیرند و این عزیزان باید اجازه دهند طبق نوبت تزریق کنند. اگر واکسن نباشد ما به مردم می‌گوییم. الان هم که می‌گوییم صبر کنید و به نوبت بیایید، یعنی واکسن هست با کمی صبر همه واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به صف‌های واکسن، ما چشم‌مان ترسیده است. نمی‌توانیم گروه بعدی را برای واکسن اعلام کنیم. می‌خواهیم این گروه سنی تمام شود تا گروه سنی بعدی را اعلام کنیم. در حال حاضر هم ۴۲ الی ۴۳ درصد دوز دومی‌ها یعنی ۷۰ سال به بالاهای تهران واکسینه شده‌اند.

کد خبر 611762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha