مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران گفت: گذاشتن تصویر بیماران در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام ازسوی پزشک برای تبلیغ ممنوع است. پزشک در صورت داشتن مجوز تبلیغ فقط می‌تواند بدون گذاشتن تصویر، کارش را معرفی کند.

تبلیغ پزشکان در اینستاگرام

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از میزان، رحمت‌الله توکل مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران در خصوص این موضوع که تعدادی از پزشکان عکس و فیلم‌هایی از عمل جراحی بیمار را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، توضیح داد: ما اطلاعیه‌ای رسمی صادر کردیم مبنی بر اینکه هر گونه تبلیغ در فضای مجازی و غیرمجازی به اخذ مجوز از سازمان نظام پزشکی نیاز دارد.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی بر اساس قوانین و مقررات بالادستی یک گروه ۹نفره دارد برای دادن مجوز تبلیغات به افراد شرکت‌کننده که آن گروه ۹ نفره همه از اعضای سازمان نظام پزشکی نیستند و برخی از آن‌ها در وزارت ارشاد، شهرداری‌ها و قوه قضائیه فعالیت دارند.

تبلیغ بدون مجوز در زمینه‌های بهداشتی و پزشکی در اینستاگرام تخلف است

مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران بیان کرد: هر کس به ما اعلام کند که پزشکی با کلمه دکتر در اینستاگرام عضویت دارد و بدون داشتن مجوز کارهای تبلیغاتی در زمینه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پزشکی انجام می‌دهد، از نظر ما متخلف است و برای او پرونده تشکیل می‌شود و معمولا بار اول تعهد می‌دهند که تبلیغات را به غیر از پاک کردن کاملا محو کنند و اگر این کار را نکنند بار اول برای آن‌ها بند ب و ج اجرا می‌شود و اگر تکرار کنند، ممکن است به محرومیت آنها از کار منجر شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که اگر پزشکی مجوز داشته باشد و تصویر بیمار را صفحه خود منتشر کند، برای شکایت باید به کجا مراجعه شود، اظهار کرد: بیمار برای شکایت باید به ما مراجعه کند.

مجازات پزشک متختلف چیست؟

مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حکم این کار چیست، متذکر شد: به طور کلی گذاشتن تصویر ممنوع است و ما اصلا مجوز تصویر نمی‌دهیم و اگر بخواهیم برای فضای مجازی مجوز دهیم هم بسیار محدود است و پزشک فقط می‌تواند بدون گذاشتن تصویر کار خودش را معرفی کند و گذاشتن تصاویر صورت و بدن حتی با اجازه مریض به دلیل مسائل اجتماعی ممنوع است چراکه اینستاگرام فقط مختص بزرگسالان نیست و ممکن است کودکان هم وارد آن شوند. 

او افزود: به همین دلیل از نظر اخلاقی این کار ممنوع است و اگر رعایت نشود، بار اول توبیخ با درج در پرونده و بار دوم محرومیت ۳ماهه، ۶ماهه، یک‌ساله و حتی در بعضی موارد ۳ساله هم داشته‌ایم.

کد خبر 611751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha