انگلیس در ۷ بازی تاریخ خود مقابل اوکراین فقط یک‌بار باخته و ۴‌برد و ۲‌تساوی به‌دست آورده است

یورو

به گزارش همشهری‌آنلاین، انگلیسی‌ها پس از ۵۵ سال توانستند آلمان را در مرحله حذفی یک تورنمنت بزرگ شکست دهند. حالا وقت رسیدن به نیمه‌نهایی است، کاری که ساوتگیت در آن تخصص دارد. سرمربی انگلیس که قراردادش را به‌تازگی تمدید کرده، یک‌بار در جام‌جهانی ۲۰۱۸ و یک‌بار هم در لیگ ملت‌های اروپا تیمش را به نیمه‌نهایی برده است. سه‌شیرها پیش از این فقط یک‌بار و با تیم طلایی دوران بابی رابسون و ستاره‌هایی مثل گاسکوین و کریس وادل به مرحله نیمه‌نهایی یورو رسیده بودند. آنها برای عبور از این مرحله باید با اوکراین روبه‌رو شوند. اوکراین آندری شوچنکو که در مرحله گروهی فقط مقدونیه‌شمالی را برده بود، در ثانیه‌های پایانی وقت اضافه دیدار یک‌هشتم توانست مقابل تیم ۱۰‌نفره سوئد طعم یک برد دیگر را هم بچشد و حریف انگلیس شود.

دیدار امشب دومین تقابل ۲ تیم در تاریخ یورو است که بازی قبلی را در یورو ۲۰۱۲ انگلیس با یک گل از حریف برده بود. انگلیس در ۷ بازی تاریخ خود مقابل اوکراین فقط یک‌بار باخته و ۴‌برد و ۲‌تساوی به‌دست آورده است. این نخستین و آخرین سفر انگلیسی‌ها در این جام خواهد بود. آنها در هر ۴‌بازی قبلی در ومبلی میزبان بودند و حالا در رم ایتالیا تنها بازی خارج از خانه خود را انجام می‌دهند. اگر باختند و حذف شدند که هیچ، اما اگر جواز صعود به نیمه‌نهایی را گرفتند، خیال‌شان راحت است که همه بازی‌های نیمه‌نهایی و فینال در ومبلی برگزار خواهد شد. انگلیس تنها تیمی است که هنوز در رقابت‌های امسال گلی دریافت نکرده است. انگلیسی‌ها آخرین‌بار ۷‌بازی قبل در مصاف با لهستان گل خوردند که آن بازی هم با برتری ۲ بر یک این تیم به پایان رسید. انگلیس در یورو ۲۰۲۰، با ۴‌گل به یک‌چهارم رسیده که در این بین ۳‌گل را رحیم استرلینگ و یک‌گل را هری کین به ثمر رسانده‌اند.

اوکراین یک غایب بزرگ دارد؛ آرتم بسدین، همان بازیکنی که قربانی خشونت مارکوس دنیلسون سوئدی و شدیدا مصدوم شد. او ممکن است تا سال ۲۰۲۲ نتواند به فوتبال ادامه دهد. دنیس پوپوف هم در همان بازی دچار آسیب‌دیدگی شد. حتی یارمولنکو، بهترین گلزن این تیم هم در کنار زوبکوف مصدومیت‌هایی خفیف دارند و ممکن است این بازی را از دست بدهند. اما در اردوی انگلیس اوضاع خوب است؛ چیلول و میسن ماونت که بازی قبلی را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده بودند، برای این بازی در دسترس‌اند. احتمالا جک گریلیش که اواسط نیمه دوم بازی با آلمان به زمین رفت و تفاوت‌ها را رقم زد، از ابتدا جای ساکا در ترکیب قرار بگیرد.

ترکیب احتمالی اوکراین (۲-۵-۳) : بوشچان، ایلیا زابارنی، کریفتسوف، ماتوینکو، کاراوائف، شاپارنکو، استپاننکو، سیدورچوک، زینچنکو، دووبیک و یارمولنکو.

ترکیب احتمالی انگلیس (۱-۳-۲-۴) : پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، مگوایر، لوک شو، کوین فیلیپس، رایس (هندرسون)، ماونت، رحیم استرلینگ، گریلیش و هری کین.

کد خبر 611683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha