کم‌طرفدارترین دیدار مرحله یک‌هشتم را دانمارک و چک برگزار می‌کنند.

یورو

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از برگزاری ۲‌دیدار در مسیر ناهموار فینال و جایی که بلژیک با ایتالیا و اسپانیا با سوئیس روبه‌رو شدند، حالا نوبت شب دوم مرحله یک‌چهارم پایانی یورو ۲۰۲۰ است که مسیر سرراست‌تری به سمت فینال است؛ چک - دانمارک ساعت ۲۰:۳۰ در باکو و اوکراین - انگلیس ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه المپیکوی رم.

فرانک دی‌بوئر که پس از شکست حقیرانه مقابل چک از سمت خود به‌عنوان سرمربی تیم ملی هلند برکنار شده، اعتراف کرده که هلند همیشه مقابل این تیم مشکل داشته است. چک ۲۵ سال پس از آن نسل طلایی که به فینال یورو ۱۹۹۶ رفت و به آلمان باخت، به‌آرامی پیش می‌رود. حریف امشب آنها دانمارک خواهد بود، تیمی که بعد از ۲‌باخت در ۲‌دیدار اول، ۲‌برد ۴ گله مقابل روسیه و ولز در مسابقات بعدی‌اش به‌دست آورده. چک برای چهارمین بار است که در یک‌چهارم این رقابت‌ها حاضر می‌شود. آنها نیمی از این دفعات را از این مرحله به سلامت عبور کرده و به نیمه‌نهایی رسیده‌اند که هر دوبار هم ماجراجویی آنها به فینال ختم شد. دانمارک برای چک حریفی تکراری در یورو محسوب می‌شود. این سومین باری است که ۲‌تیم در این رقابت‌ها با هم روبه‌رو می‌شوند. هر دو ‌بازی قبلی در یورو به سود تیم ملی چک به پایان رسیده اما در ۶ تقابل آخر بین ۲‌تیم، ۵ تای آنها با نتیجه مساوی تمام‌شده است. در مجموع ۱۱ رویارویی، ۳‌بار چک و ۲‌بار دانمارک برده بوده‌اند. هر دوتیم سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند؛ چکسلواکی در جام‌ملت‌های ۱۹۷۶ و دانمارک در یورو ۱۹۹۲ با غلبه بر آلمان در فینال.

یان بوریل محرومیت خود را سپری کرده و در این بازی می‌تواند در ترکیب چک قرار بگیرد اما لوکاس پروود همچنان مصدوم است. سیمون کیائر، کاپیتان دانمارک که در بازی با ولز دچار مصدومیت ران شده بود، برای این بازی در دسترس است و اریکسن هم که به‌دلیل مشکل قلبی فعلا اجازه بازی ندارد. یوسف پولسن و واس هم از مصدومیت رهایی یافته‌اند.

ترکیب احتمالی چک (۱-۳-۲-۴) : توماس ولاچلیک، یان بوریل، کالاش، چلوستکا، کوفال، سوچک، هولس، یانکتو (سوچیک)، باراک (داریدا)، ماسوپوست و پاتریک شیک.

ترکیب احتمالی دانمارک (۱-۲-۴-۳) : کسپر اشمایکل، کریستنسن، کیائر، وسترگارد، دنیل واس، هویبیرگ، دلینی، ماهله، بریتویت، دامسگارد و دولبرگ.

کد خبر 611682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha