همشهری انلاین: شورشیان ببرهای تامیل دو قایق حاوی مواد منفجره را در حمله‌‌ای انتحاری در یک پایگاه نیروی دریایی ارتش سریلانکا منفجر کردند که دستکم 17 کشته و 26 مجروح بر جا گذاشت.

 به گزارش خبرگزاری ها، این حمله در شهر ساحلی توریستی گاله در سواحل جنوبی کشور رخ داد و یک کشتی متعلق به نیروی دریایی نیز متحمل خساراتی شد.

این سخنگو افزود، ببرهای تامیلی با پنج قایق وارد بندر شدند و دو قایق توانستند حمله انتحاری را انجام دهند اما سه قایق دیگر از سوی نیروهای دریایی منهدم شدند. کلیه سرنشینان قایق‌ها کشته شدند اما هنوز تعداد آنها مشخص نشده است.

این حمله می‌تواند به صنعت گردشگری سریلانکا لطمه زند زیرا گاله و سواحل اطراف آن یکی از جاذبه‌های گردشگردی آن محسوب می‌شود.

این دومین حمله انتحاری ببرهای تامیل علیه ارتش سریلانکا ظرف چند روز اخیر محسوب می‌شود و انتظار می‌رود روند احتمال انجام مذاکرات صلح دو طرف را که قرار بود 28 ماه جاری میلادی در سوئیس از سر گرفته شود، تضعیف کند.

روز دوشنبه نیز ببرهای تامیل با یک کامیون مملو از مواد منفجره به اتوبوس‌های حامل ملوانان ارتش در بندر ترینکومالی حمله کردند که در نتیجه آن دست‌کم 99 ملوان کشته و 150 نفر دیگر مجروح شدند.

کد خبر 6116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز