همشهری آنلاین: گروه شورشی ببر‌های تامیل یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه کلمبو در شمال این شهر را با دوفروند هواپیمای سبک مورد حمله هوایی قرار دادند

به گزارش بی بی سی، این پایگاه نظامی در ۳۰ کیلومتری شمال پایتخت سری لانکا قرار دارد.

به گفته مقام های محلی، در حمله شورشیان که به وسیله دو فروند هواپیمای سبک انجام شد و در جریان آن آشیانه جنگنده‌های نظامی وهلیکوپتر‌های توپدار در پایگاه نظامی مذکورهدف قرار گرفتند، سه نظامی کشته و ۱۶ تن دیگر مجروح شدند.

بر اثر این حملات به هیچ فرد غیرنظامی آسیب نرسیده است ولی مسؤولان فرودگاه بین‌المللی کلمبو برای رعایت احتیاط آن را تعطیل اعلام کرده اند.

مقام های ارتش سری لانکا خسارت وارد شده به تاسیسات و تجهیزات مستقر در پایگاه مورد حمله را ناچیز عنوان کرده اند.

رویترز نیز به نقل از یکی از سخنگویان نیروی هوایی ارتش سریلانکا نوشته است:"یک هواپیمای سبک ببر‌های تامیل با پرواز برفراز پایگاه هوایی مقداری مواد منفجره بر این پایگاه فروریخت، که در پی آن صدای دو انفجار شنیده شد.همزمان با این حملات پدافند هوایی ما نیز فعال شد.در حال حاضر تحقیقاتی درباره این حمله هوایی در جریان است."

فیلمبرداری از مناطق اطراف پایگاه نظامی پس از حمله هوایی ببر‌های تامیل

تلاش نیرو‌های نظامی برای برقراری امنیت در اطراف پایگاه نظامی

یکی از نیرو‌های امنیتی سریلانکا در حال بازرسی مدارک موتور سواران در نزدیکی پایگاه هوایی کلمبو

دولت سری لانکا که با ناجوانمردانه خواندن این حملات آن را محکوم کرده گفته شده است پس از این حملات نیرو‌های امنیتی سریلانکا در آماده باش کامل به سر می‌برند.

ببرهای تامیل پیش از این در سال ۲۰۰۱ با حمله به فرودگاه بین المللی کلمبو و پایگاه نظامی مجاور آن، ۱۸ تن را کشتند و نیمی از ناوگان هواپیماهای مسافربری این کشور را منهدم کردند.

این گروه با برعهده گرفتن حمله جدید از بازگشت سالم هر دو هواپیمای شرکت کننده در این حمله به پایگاه خود خبر داده است.

به گفته سخنگوی نظامی ببرهای تامیل، این حمله با هدف جلوگیری از حملات ارتش سری لانکا علیه شورشیان انجام شده است.

براساس گزارش بی بی سی حمله هوایی اخیر ببر‌های تامیل به پایگاه نظامی در شمال کلمبو نگرانی های دولت سری لانکا از قاچاق قطعات هواپیماهای سبک به این کشور و مونتاژ آن ها در نواحی دور افتاده به وسیله جدایی طلبان را افزایش داده است.

کد خبر 18316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز