همشهری آنلاین: ارتش سریلانکا روز شنبه 14 مرداد اعلام کرد در حملات هوایی و بمباران مناطق تحت کنترل شورشیان تامیل دست کم ‪ ۱۵۲‬نفر از آنان را کشته و 124 نفر دیگر را زخمی کرده است.


به گزارش شیکه خبری بلومبرگ سخنگوی ارتش سریلانکا اعلام کردکه‌این حملات در شهرموتتور درمنطقه ترینکومالی در شمال شرقی سریلانکا صورت گرفته است.

اوپالی راجاپاکسه گفت:علاوه برکشته‌شدن 152 نفر از شورشیان تامیل 124نفر دیگر از نیروهای این گروه زخمی شده‌اند.

براساس این گزارش، نیروهای سریلانکایی با کمک توپخانه و نیروی هوایی ضربات سنگینی را بر جنگجویان جدایی‌طلب ببرهای تامیل وارد آوردند.

بنابراعلام وزارت دفاع سریلانکا، این حمله آخرین درگیری با شورشیان در سلسله نبردهایی بود که از روز چهارشنبه گذشته با شلیک توپخانه جدایی‌طلبان‌به شهر موتتور در این منطقه آغاز شد.

تاکنون هیچ واکنشی از سوی سازمان جدایی‌طلب ببرهای آزادیبخش تامیل در ارتباط با این ادعای ارتش سریلانکا نشان داده نشده است.

از سال 1983‬میلادی که درگیری تمام‌عیار میان دولت سریلانکا و جدایی‌طلبان شروع شد، ده‌ها هزار نفر از اتباع تامیل زبان سریلانکا به هند گریخته‌و وارد ایالت تامیل‌نادو شدند که بخشی از آنان در اردوگاه پناه‌جویان زندگی می‌کنند و بسیاری دیگر همچون سایر شهروندان بومی وارد مسیر زندگی محلی شده‌اند.

با وقوع دور جدیدی از بحران و تشنج در روند صلح بین دولت سریلانکا و جدایی طلبان از ماه دسامبر2005‬میلادی، آتش بس بین این دو با وقوع درگیری های پراکنده به خطر افتاده است که بر اثر آن تاکنون بیش از یکهزار نفر کشته شده‌اند.

کد خبر 1826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز