رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از صدور دستور توقف فعالیت‌ معدن سنگ واقع در کوه‌های درکه خبر داد.

معدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دو هفته پیش محسن غضنفری، دبیر شورایاری محله هزارسنگ از فعالیت یک معدن در حریم شهری تهران در کوه‌های درکه با نام «معدن سنگ سبز» خبر داده بود، اما براساس اعلام اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران این معدن در رخ جنوبی توچال قرار دارد و غیرفعال است. پیگیری‌های این اداره نشان می‌دهد که معدن سنگ فعال در کوه‌های درکه معدن دیگری است و دستور توقف فعالیت آن صادر شده است.

فاطمه برنا، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه براساس بازدیدهای صورت‌گرفته از معدن سنگ در کوههای درکه مشخص شد که این معدن فعال است، گفت: اخطاریه و دستور توقف فعالیت برای این معدن صادر شده است.

وی افزود: در پی صدور دستور توقف فعالیت این معدن اعلام کردیم که ‌مدارک و مستندات خود را مبنی بر داشتن مجوز فعالیت ارائه کنند و تاکنون براساس مدارکی که ارائه شده، این معدن از شهرداری مجوز و با آن قرارداد داشته است.

برنا ادامه داد: در انتظار ارائه و بررسی سایر مجوزهای فعالیت این معدن هستیم.  

به گفته وی، این معدن سنگ که در حریم شهری تهران فعال است، هیچ ‌ پرونده‌ای در اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ندارد و هنوز مدارک و مستنداتی به ما نرسیده که نشان دهد این معدن از  وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت داشته است.

برنا افزود: اگر مجوز فعالیت این معدن قدیمی و زمانی صادر شده است که این منطقه در داخل حریم شهری نبوده تخلفی صورت نگرفته است. با این حال رعایت ملاحظات زیست محیطی ازسوی مسئولان معدن الزامی است و تا بررسی کامل همه موارد فعالیت معدن متوقف می‌شود.

براساس گفته‌های دبیر شورایاری محله هزارسنگ، سنگ‌ریزه‌های این معدن به رودخانه‌ مجاور راه پیدا کرده و سیل‌بندهای داخل آن را پر کرده است و قرار شده که شهرداری مسیل رودخانه را لایروبی کند اما این موضوع هنوز محقق نشده است.

کد خبر 611558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha