رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: با فوت ۱۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به هزار و ۵۶۳‌ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۵۶۱ بیمار حاد تنفسی و ۳۰۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، افزود: مردم در صورت امکان در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند، اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجا که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود، ضروری است شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش‌یافته انگلیسی (آلفا) و هندی (دلتا) است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از سه هفته گذشته تاکنون روند مبتلایان کرونا در استان به شکل انفجاری بوده است. الان ما در بازوی بالارونده این پیک قرار داریم و هنوز به قله این پیک نرسیده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها با ۴۹ درصد در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان به دامنه این موج افزوده است.

هاشمی بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم، علیرغم اینکه تعداد بیماران ما نسبت به موج‌های قبلی چهار برابر شده است.

وی گفت: برای تحلیل بهتر وضعیت باید ببینیم از کجا به کجا رسیده‌ایم و الان یکی از بهترین اورژانس‌های کشور را در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان در اختیار داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با وجود بحران کرونا با مساعدت وزارت بهداشت موفق شدیم بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان و ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب علیه السلام زاهدان را برای خدمت‌رسانی به مردم شریف استان تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی ادامه داد:‌ با وجود مشکلات مالی فراوان به هیچ عنوان خدمت‌رسانی به مردم شریف سیستان و بلوچستان متوقف نشده است. 

هاشمی افزود: همه چیز در توسعه بیشتر تخت‌های بستری خلاصه نمی‌شود و باید به هر نحوی که شده ورود بیمار به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.
 

کد خبر 610983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha