رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: با فوت ۱۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به هزار و ۵۶۳‌ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۵۶۱ بیمار حاد تنفسی و ۳۰۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، افزود: مردم در صورت امکان در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند، اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجا که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود، ضروری است شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش‌یافته انگلیسی (آلفا) و هندی (دلتا) است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از سه هفته گذشته تاکنون روند مبتلایان کرونا در استان به شکل انفجاری بوده است. الان ما در بازوی بالارونده این پیک قرار داریم و هنوز به قله این پیک نرسیده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها با ۴۹ درصد در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان به دامنه این موج افزوده است.

هاشمی بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم، علیرغم اینکه تعداد بیماران ما نسبت به موج‌های قبلی چهار برابر شده است.

وی گفت: برای تحلیل بهتر وضعیت باید ببینیم از کجا به کجا رسیده‌ایم و الان یکی از بهترین اورژانس‌های کشور را در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان در اختیار داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با وجود بحران کرونا با مساعدت وزارت بهداشت موفق شدیم بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان و ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب علیه السلام زاهدان را برای خدمت‌رسانی به مردم شریف استان تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی ادامه داد:‌ با وجود مشکلات مالی فراوان به هیچ عنوان خدمت‌رسانی به مردم شریف سیستان و بلوچستان متوقف نشده است. 

هاشمی افزود: همه چیز در توسعه بیشتر تخت‌های بستری خلاصه نمی‌شود و باید به هر نحوی که شده ورود بیمار به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.
 

کد خبر 610983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha