همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان تنظیم مقررات از تصویب کلیات آیین نامه MMS در کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر احمد فرهادی با تاکید بر نقش کمیسیون تنظیم مقررات به عنوان مرجع رسیدگی کننده به آیین نامه های حوزه ارتباطات گفت: نظرگاه‌های اصلاحی مراجع ذی صلاح در خصوص آیین نامه MMS در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی شد و کلیات آن به تصویب رسید.

وی با بیان این که جزییات این آیین نامه نیز به زودی به تصویب می رسد یادآور شد: اپراتورهایی که برای عرضه خدمت MMS اعلام آمادگی کنند با اجازه سازمان تنظیم مقررات می توانند این خدمت را راه اندازی کنند.[MMS مقررات و شرایط خاص خود را می‌خواهد]

به گفته فرهادی عرضه این خدمت منوط به تایید تجهیزات اپراتورها از سوی سازمان تنظیم مقررات است.

بر اساس این گزارش بالغ بر یک سال است که خدمت MMS تلفن همراه به دلیل نبود آیین نامه استفاده مدون، به درخواست وزارت ارتباطات و از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی متوقف و سازمان تنظیم مقررات موظف شد در مدت سه ماه، درباره تدوین ضوابط استفاده از این خدمت اقدام کند.

 براساس آیین نامه MMS مصوب سازمان تنظیم مقررات که برای جلوگیری از ارسال پیام و تصویر غیراخلاقی، مشترکان متعهد می شوند فقط از فضایی که در اختیار آن ها قرار داده می شود، استفاده کنند.

برای برخورد با مزاحمان ارسال پیام و تصویر با خدمات چندرسانه‌ای (MMS)، تلفن همراه شخص مزاحم در مرحله اول تا یک هفته، در مرحله دوم سه ماه و در نهایت برای همیشه قطع می شود.

مشترکان تلفن همراه برای استفاده از این خدمات باید به ازای ارسال هر MMS ، هزار ریال پرداخت کنند.

کد خبر 61076

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز