معاون وزیر بهداشت گفت: از هفته آینده ۱/۵ میلیون دوز واکسن به صورت هفتگی به وزارت بهداشت تحویل داده و سپس بین مراکز توزیع می‌شود.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عصر دیروز جلسه فوری با محوریت ساماندهی روند واکسیناسیون پایتخت در ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با حضور وبیناری دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد و معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران برگزار شد.

رئیسی در این جلسه با اشاره به پیچیدگی های موجود در تهران، در خصوص تامین واکسن مکفی برای شهروندان، قول مساعد داد و گفت: بر اساس لجستیک تامین شده برای هر سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان تهران، کمبودی در زمینه واکسن وجود ندارد. از طرفی از هفته آینده، یک و نیم میلیون دز واکسن به صورت هفتگی به وزارت بهداشت تحویل و سپس بین مراکز توزیع می شود، علاوه بر این واکسن کووبرکت نیز به مرحله تولید و توزیع می رسد، بنابراین ترکیبی از واکسن های خارجی و داخلی به میزان کافی برای پایتخت تامین می شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای نوبت دهی واکسیناسیون به منظور جلوگیری از تجمع در مراکز تزریق واکسن، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش مراجعات، تمرکز بر راه‌اندازی و تجهیز مراکز تجمیعی واکسیناسیون است؛ چراکه به علت ظرفیت بالای این مراکز، تجمعی صورت نمی گیرد. به طور کلی هر شیوه نوبت‌دهی که منجر به تکمیل واکسیناسیون گروه‌های هدف در بازه زمانی تعیین شده و جلوگیری از افزایش مراجعات شود، قابل قبول خواهد بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: تیم‌های پشتیبانی تزریق واکسن باید در نظر گرفته شود. از طرفی بسیج و نیروهای مسلح اعلام آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی و نیروی لازم اعلام کرده اند.

رئیسی تشکیل کمیته هماهنگی سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران را یکی از ضرورت‌های انجام واکسیناسیون یکپارچه و منظم اعلام کرد و افزود: تشکیل این کمیته با حضور معاونان و مدیران فنی امور بهداشتی هر سه دانشگاه پایتخت، به مسئولیت دکتر زالی، در کنار راه اندازی سیستم نوبت دهی بی نقض، بسیاری از چالش های موجود در این زمینه را مرتفع خواهد کرد.

ارائه گزارش‌های روزانه از روند واکسیناسیون در پایتخت

در این جلسه دکتر علیرضا زالی نیز با اشاره به وضعیت خاص استان تهران از لحاظ تراکم و سالمندی جمعیت، حضور بالاترین تعداد بیماران خاص و فعالیت بیشترین مرکز دولتی ارائه دهنده خدمت، عنوان کرد: تقویت اطلاع رسانی از مراکز واکسیناسیون و نحوه ارائه خدمات باید در اولویت باشد.

وی تاکید کرد: ضمن تشکیل کمیته هماهنگی و رسیدن به یک گفتمان مشترک، سعی در ارتقا کیفیت و بهبود روندها در واکسیناسیون داریم.

به گفته زالی، جلسات کمیته هماهنگی، حتی به صورت غیرحضوری و به صورت جدی دنبال می شود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران بر لزوم افزایش بازدیدهای میدانی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره کرد و در خصوص مهمترین مصوبه این جلسه ادامه داد: با توجه به تعداد مراکز تجمیعی و افزایش تعداد شیفت‌های واکسیناسیون، مقرر شد اقدامات لازم جهت جلوگیری از هرگونه ازدحام غیرضروری صورت گیرد. همچنین رسیدگی و نظارت بر عملکرد مراکز و شناسایی ظرفیت‌های موجود برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون در تمامی مناطق پایتخت بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

زالی با بیان اینکه ارائه گزارش‌های روزانه اقدامات واکسیناسیون در استان تهران به سرعت در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: امیدوارم با تداوم حمایت و پشتیبانی وزیر بهداشت و معاون بهداشت وزارت بهداشت، روند واکسیناسیون در نظام سلامت را به فرصتی ستودنی تبدیل کنیم.

در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه‌ریزی برای نوبت‌دهی و چالش‌های موجود برای تامین فضای فیزیکی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، هماهنگی‌های لازم برای یکپارچگی در تکمیل این روند صورت گرفت.

کد خبر 610748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha