وزیر امور خارجه آمریکا در ملاقات با همتای صهیونیست خود گفت که کاخ سفید حامی عادی شدن روابط این رژیم با برخی کشورهای عربی است.

آنتونی بلینکن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در دیدار با همتای صهیونیست خود در شهر «رم» پایتخت ایتالیا گفت که کاخ سفید از عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم اسرائیل گفت که ایالات متحده از توافقنامه‌های عادی سازی روابط اسرائیل  با  برخی کشورهای عرب منطقه حمایت می‌کند.

بلینکن با وجود این گفته این توافق‌های عادی‌سازی نمی‌توانند جایگزینی برای پرداختن به مسائل میان اسرائیل و فلسطین باشند.

بلنیکن ابراز امیدواری کرده کشورهای بیشتری روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند. وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که حین دیدار به لاپید در زمینه کمک‌رسانی به غزه  نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز روز یکشنبه در این خصوص گزارش کرد، وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا قصد دارند در این دیدار درباره توافق هسته‌ای ایران، اوضاع سیاسی منطقه و عادی‌سازی روابط تل‌آویو با حماس گفت‌وگو کنند.

پیش از این دو هفته پیش، لاپید و بلینکن طی یک تماس تلفنی در خصوص طیفی از موضوعات گفت‌وگو و توافق کردند که به هیچ عنوان رفتار غیرمنتظره‌ای از دو طرف تل‌آویو و واشنگتن سرنزند و با یکدیگر هماهنگ باشند.

بنا بر گزارش  هاآرتص، وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا قصد دارند، روابط کاری میان کابینه بنت-لاپید و دولت بایدن را گسترش دهند که شامل بحث درباره تلاش‌های آمریکا برای رسیدن به توافق هسته‌ای جدید با ایران، اوضاع امنیتی و سیاسی در منطقه و پیشبرد عادی‌سازی روابط با حماس می‌شود.

لاپید  اواخر هفته جاری در صدد است در  دیداری بی‌سابقه به امارات عربی متحده سفر کند و سفارتخانه رژیم صهیونیستی در «ابوظبی» و سرکنسولگری این رژیم در دبی را افتتاح و با وزیر خارجه امارات عربی متحده دیدار و گفت‌وگو کند.

لاپید ارشدترین وزیر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که از زمان انعقاد توافق عادی‌سازی روابط تل‌آویو با برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موسوم به «آبراهام» در اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون، یک سفر رسمی به امارات عربی متحده صورت می‌دهد.

کد خبر 610562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha