پیگیری‌ها نشان می‌دهد که خریداران لوازم خانگی با ثبت سفارش غیررسمی، می‌توانند محصول قاچاق را ۲ تا ۳ هفته بعد از ثبت سفارش، درب منزل خود دریافت کنند.

لوازم خانگی قاچاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران اظهار کرد: هم اکنون هر فردی به بازارهای بزرگ لوازم خانگی سر بزند، می‌تواند لوازم خانگی خارجی را مشاهده کند که از راه قاچاق، وارد کشور شده‌اند؛ درحالی که واردات این کالاها ممنوع است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران بیان کرد: در صورتی هم که کالای مد نظر خریدار در بازار وجود نداشته باشد، افراد با ثبت سفارش در یکی از این واحدهای صنفی، محصول قاچاق خود را ۲ تا ۳ هفته بعد درب منزل دریافت می‌کنند.

غزنوی با اشاره به ارگان متولی که وظیفه برخورد با ورود و فروش لوازم خانگی خارجی را بر عهده دارد، ادامه داد: برخورد با این قاچاقچیان وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اما به نظر می‌رسد این ستاد نتوانسته وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

او در خصوص گارانتی لوازم خانگی قاچاق تصریح کرد: گارانتی و بیمه کردن این نوع کالاها و هر کالای قاچاق ممنوع است و همان ارگانی که با ورود آن‌ها برخورد نمی‌کند، با گارانتی‌های تقلبی هم برخورد نمی‌کند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر ارگان‌های مربوطه برای سازمان دهی بازار لوازم خانگی با یکدیگر همکاری ندارند.

کد خبر 610525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha