فرهنگسرای سرو برای ثبت تجربیات و ایده‌های آموزش آنلاین در دوران کرونا جشنواره‌ای را در ۳ سطح برگزار می‌کند.

آموزش آنلاین

همشهری آنلاین-معصومه حق جو: مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و رئیس فرهنگسرای سرو گفت: با شیوع ویروس کرونا و به واسطه محدودیت‌هایی که ناشی از این بیماری ایجاد شد، روش‌های آموزشی دچار تغییرات زیادی شد و به سمت آموزش مجازی رفتیم. همین امر باعث شد که تجربیات فراوانی توسط اساتید، هنرجویان و همه دست‌اندرکاران آموزش در این حوزه کسب شود. به نظرمان آمد فرصت خوبی است تا تجربیات ارزشمند اساتید، دبیران و حتی دانش آموزان، دانشجویان و والدین ثبت شود و ایده جشنواره فرصت شکل گرفت. مقرر شده این جشنواره در سامانه شاد نیز اطلاع‌رسانی شود. 

رویا فتحی ادامه داد: پیش از این نیز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره ای داشت به نام خدمت که در ایام کرونا با اساتید رشته های مختلف در جهت تولیدات مناسب برای مخاطبان جشنواره همکاری می کردند، بنابراین جشنواره، فرصت ادامه خدمت نامگذاری شد. 

وی اضافه کرد: این جشنواره کشوری در سه سطح اساتید، دانش‌آموزان و والدین برگزار می‌شود. در سطح اول که اختصاص به اساتید، دبیران و معلمان اختصاص دارد، دو بخش متفاوت را طراحی کردیم، یکی ثبت ایده و دیگری ثبت تجربه است. بسیاری از اساتید، ایده‌هایی برای آموزش در دوران کرونا داشتند که بنابر دلایلی و به ویژه کمبود امکانات نتوانستند آنها را پیاده کنند. این رویداد فضایی را برای آنان فراهم کرده است تا این ایده‌ها را اعلام کنند. 

رئیس فرهنگسرای سرو بیان کرد: در سطح دوم که اختصاص به دانش‌آموزان دارد، تجربیات آنها را به عنوان کسانی که تحت آموزش آنلاین در دوران کرونا قرار دارند جمع آوری می‌کنیم. باید دقت داشت که دانشجویان و دانش‌آموزان در ارتباط با اساتید، دبیران و معلمان تجربیات زیادی را کسب کردند که لازم است با دیگران به اشتراک گذاشته شوند. سطح سوم این جشنواره نیز اختصاص به والدین دارد. آنها در این دوران دچار چالش‌هایی شده و با اتخاذ راه‌حل‌هایی تجربیات جدیدی کسب کردند. لازم است این تجربیات به دیگران نیز منتقل شود. 

فتحی درباره هدف از برگزاری این جشنواره گفت: سال ۱۴۰۰ به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است. معتقدم که با برگزاری این رویداد کشوری ایده‌های جدیدی به دست‌ ما می‌رسد که هر کدام می‌تواند فضایی را برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید در قالب اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها فراهم کند. پس از برگزاری جشنواره، بهترین ایده‌ها را معرفی می کنیم و در سایت فرهنگسرا بارگذاری می شود تا علاقه‌مندان بتوانند از آنها بهره مند شوند.  

جشنواره «نوآوری‌های آموزشی، فرصت ادامه خدمت» که با مشارکت موسسه آموزش شهر برگزار می‌شود، از اول تا ۳۱ تیر فراخوان جمع آوری تجربه‌ها و ایده‌ها را دارد و پس از داوری ایده‌ها، ۶ مردادماه مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان برگزار می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در جشنواره فرم بارگذاری شده در سایت را دانلود و به آدرس رایانامه(ایمیل) و شماره واتساپی اعلام شده ارسال کنند. 
آدرس سایت: sarv.farhangsara.ir
آدرس رایانامه یا ایمیل جشنواره: forsatsarv@gmail.com
شماره واتساپ: ۰۹۳۳۵۹۷۹۵۹۴ 

کد خبر 610181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha