اگر چه طبق ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ کرونایی مازندران از امروز شنبه زردتر شده است، ولی آمار بیماران بستری طی چند روز گذشته روند افزایشی داشته و نگرانی ورود این استان به موج پنجم کرونا را جدی‌تر کرده است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، طبق ارزیابی تازه سامانه «ماسک» وزارت بهداشت که اعمال آن از امروز پنجم تیرماه شروع شده ، تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت کرونایی نارنجی استان مازندران طی یک هفته کم شده و از ۵ شهرستان به ۳ شهرستان کاهش یافته و مناطق دارای وضعیت زرد هم به ۱۹ شهرستان رسیده است.

طبق این ارزیابی در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های قائمشهر ، آمل و نور نارنجی است. وضعیت کرونایی رامسر و نوشهر طی یک هفته گذشته بهبود یافته و از امروز تحت اعمال مقررات وضعیت زرد قرار گرفته اند.

بر اساس تقسیم‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا که برای مدیریت و احرای محدودیت‌های کرونایی انجام داد، شهرستان‌های کشور به رنگ بندی‌های کرونایی شامل چهار رنگ قرمز، نارنجی ، زرد و آبی علامت‌گذاری می‌شوند که بر اساس همین الگو نیز مشمول محدودیت‌ها خواهند بود. 

رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند. رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت ، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می‌کند.

کد خبر 610119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha