سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع پارلمانی عراق اعلام کردند وزیر امورخارجه آمریکا با هدف بررسی روند مذاکرات توافقنامه امنیتی بین بغداد و واشنگتن هفته آتی به بغداد می‌رود.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه الصباح، یک منبع آگاه عراقی خبر داد: کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا هفته آتی وارد بغداد می‌شود.

به گفته این منبع آگاه، رایس این سفر را با هدف بررسی روند مذاکرات توافقنامه امنیتی بین بغداد و واشنگتن انجام می دهد.

این منبع پارلمانی با اشاره به موضوع سفر رایس به عراق گفت: ما می‌دانیم که رایس هفته آتی به منطقه می‌آید و پیش بینی می‌کنیم در سفرش به بغداد با تنی چند از مقامات عراقی مذاکراتی انجام دهد.

وی افزود: این سفر درحالی انجام می‌شود، که مسائلی بین دو طرف عراقی و آمریکایی وجود دارد  که هنوز قطعی نشده است ازجمله این مسائل توافقنامه امنیتی بین بغداد و واشنگتن است که می‌توان به آن اشاره کرد.

این درحالی است که رایس در ششم ماه جاری میلادی با نوری المالکی نخست وزیر عراق گفت‌و‌گویی تلفنی انجام داد و دو طرف مذاکرات انجام شده را سخت و دشوار خواندند.

به گفته یک مسئول عراقی رایس در این مذاکره نظرات و پیشنهادات جدیدی را درباره توافقنامه امنیتی طولانی مدت دوجانبه ارائه داد و نوری المالکی هم مخالفت خود را  با هر بندی از توافقنامه که به حاکمیت عراق و منفعت ملت و اصول و معیارهای عراق لطمه بزند، اعلام کرد.

کد خبر 61007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز