قرار است شهر را برای‌ما دوست‌داشتنی‌تر کنند.

درنگ کن

همشهری آنلاین _ راحله عبدالحسینی:  المان‌های حجمی و مجسمه‌ها با ترکیب علم، هنر، طراحی و معماری در میادین و شریان‌های اصلی پایتخت قرار گرفته‌اند. المان‌های حجمی اگر در جای درست خود در شهر قرار بگیرند، بی‌شک به زیبایی بصری و هویت شهر و محله‌ها کمک می‌کنند. اما جانمایی نادرست دستاوردی جز اغتشاش بصری و ناآرامی ندارد. المان‌های حجمی در شهر با جانمایی و مفهوم همسو با هویت هر محله، خود می‌تواند به سمبلی برای شناخت آن محله تبدیل شود؛ درست مثل مجسمه کوهنورد در میدان دربند. برخی از مجسمه‌ها و المان‌های شهری در مناطق شمالی دائم هستند و برخی دیگر با توجه به مناسب‌ها برای مدتی محدود نصب می‌شوند. در این گزارش تصویری به برخی از المان‌های حجمی نگاهی می‌اندازیم. 

درنـگ کـن! مـن را بـبین!
نمادهای شهری خوش رنگ و لعاب فرصتی است تا در گذر پرشتاب روزمره، اندکی بایستیم و نفسی تازه کنیم.

درنـگ کـن! مـن را بـبین!
نماد «علی»(ع) در ابتدای بلوار اوشان به تازگی نصب شده‌است. به گفته مدیر اداره زیباسازی منطقه یک، این المان جدید کنار پل‌ سواره‌رو نصب شده‌است.
المان‌های ثابت بعد از برگزاری سمپوزیوم از بین آثار انتخاب و جانمایی می‌شود.
درنـگ کـن! مـن را بـبین!
زنگوله‌ها از ابتدای بهار امسال به باغ‌فردوس آمدند تا زنگ بهار را بنوازند. «راضیه کمانی» مدیر اداره زیباسازی منطقه یک می‌گوید:«المان زنگوله‌ها در باغ‌موزه سینما در باغ فردوس، المانی موقت به شمار می‌رود.
گاهی اوقات اعتبار برای المان حجمی ثابت وجود ندارد و المان موقت جای آن را می‌گیرد.» المان‌های موقت هم می‌تواند حال و هوای محله را تازه کند.
درنـگ کـن! مـن را بـبین!
مجسمه‌ مردبارانی در ورودی بوستان ملت با آن بارانی چرمی و کلاه شاپو، در حالی که قطره‌های باران از چترش سرازیر شده،
همچنان برای رهگذران جذاب است. در شب‌های تابستان، خانواده‌هایی که به بوستان ملت می‌آیند، حتماً عکسی هم با مرد بارانی می‌گیرند.
درنـگ کـن! مـن را بـبین!
خیابان لبخند با مجسمه‌های نوستالژیک در شهرک غرب به محلی برای تجربه حال خوش شهروندان تبدیل شده‌است.
شهروندان با مجسمه گوریل انگوری و چاق و لاغر عکس می‌گیرند. مجسمه‌ها این خیابان را به خیابانی برای گردشگری تبدیل کرده‌اند.

کد خبر 609682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha