معاون گردشگری آذربایجان شرقی گفت: ارائه خدمات تور با عناوینی مانند گروه کوهنوردی و طبیعت‌گردی تنها برای آژانس‌های مجوز بند «ب» مقدور است.

تور گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین، در هفته های اخیر تورهای متعدد گردشگری در استان آغاز به کار کرده اند ولی برخی از این تورها موارد بهداشتی و فنی  لازم را رعایت نکرده و به صورت غیر مجاز فعال هستند.

معاون گردشگری آذربایجان شرقی در همین زمینه گفت: ارائه خدمات تور با عناوینی مانند گروه کوهنوردی و طبیعت‌گردی بدون داشتن مجوز بند “ب” ممنوع است.

علیرضا بایرام زاده اظهار کرد: آژانس‌هایی با مجوز بند ب که در ‌این دسته قرار می‌گرنند  تحت حمایت و هدایت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوده  و یکی از ویژگی‌های ‌اینگونه از آژانس‌ها برگزاری تورها است.

 وی ادامه داد: برگزاری تورهای ورودی، رزرو هتل، اخذ ویزا و تمامی‌ فعالیت‌های مربوط به فعالیت‌های گردشگری را ‌این آژانس‌ها انجام می‌دهند.

معاون گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به تثبیت نسبی شرایط بیماری کروناو آغاز به فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، به منظور برخورد با تورهای غیرمجاز، هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته است.

وی گفت:با عنایت به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مقابله و برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان، طی سه ماه نخست سال جاری با ۲۰ تور گردشگری غیرمجاز برخورد و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

بایرام زاده عنوان کرد: فعالیت این گروه‌ها از سوی معاونت گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان رصد و برای پیگیری به مراجع قضایی ارسال می‌شود. 

کد خبر 609663

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha