شهردار تهران گفت: داده های ارائه شده در رصد خانه شهر تهران قدرت تصمیم گیری و هوشمندی مدیران شهری را افزایش می دهد.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین،پیروز حناچی در حاشیه مراسم بازدید رییس و اعضای کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از رصد خانه شهر تهران با موضوع گزارش عملکرد و چالشهای پیش روی سازمان مدیریت بحران تهران که امروز برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که کلانشهر ها باید به صورت دائمی تعقیب کنند بحث تاب آوری شهر است.

او با اشاره به ابعاد مختلف تاب آوری، افزود: به عنوان مثال در بحث زلزله شناسایی گسل های مختلف ما را نسبت به حوادث احتمالی هوشیار می کند.

حناچی با قابل پیش بینی خواندن سیل و آتش سوزی به حوادث غیر قابل پیش بینی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای حوادث غیر قابل پیش بینی نیز باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.

شهردار تهران یادآوری کرد: رصد خانه شهر و داده های ارائه شده در آن برای تصمیم گیری و تصمیم سازی چه به صورت آنی و چه به صورت بلند مدت و میان مدت پیش بینی شده است که دانش و بینش مدیران شهری را نسبت به بحران‌هایی که با آن مواجه هستند را بالا می برد.

او ادامه داد: در بخش های قابل پیش بینی مانند سیل و آبگرفتگی های ناشی از بارندگی های شدید و آتش سوزی سعی کردیم تاب آوری شهر تهران را بالا ببریم. به عنوان مثال شیرهای هیدرانت در ابتدای این دوره دو هزار و ۲۰۰ مورد بوده که در حال حاضر به هشت هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

حناچی با اشاره به افزایش تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در این دوره از مدیریت شهری، گفت: این اقدامات، قدرت و توانایی مدیران شهری را در شرایط بحران بالاتر می برد و از آن مهمتر سیستم هایی مانند داده های ارائه شده در رصد خانه شهر به مثابه مرکز دانایی شهر، هوشمندی مدیران را نیز افزایش می دهد.

کد خبر 609518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha