مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات (فاوا) شهرداری تهران گفت: داده‌محوری از موضوعات مطرح در حوزه فناوری است که سبب می‌شود شهرداری، شهروندان و بخش‌های خصوصی و دولتی از آن نفع ببرند؛ داده‌هایی که پیش‌بینی از آینده ارائه‌ می‌کند.

رصدخانه شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در مراسم بازدید شهردار تهران و اعضای کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از رصد خانه شهر تهران با موضوع گزارش عملکرد و چالش‌های پیش روی سازمان مدیریت بحران شهر تهران که سه شنبه ۱ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ایجاد زیر ساخت های حوزه فناوری را بر عهده دارد و در بخش نرم افزاری، داده، شبکه و ... را تهیه می کند.

محمد فرجود افزود: ماموریت جدیدی در این دوره از مدیریت شهری، راهبری حوزه شهر هوشمند نیز به سازمان فناوری شهرداری واگذارشد و موضوعات مختلفی در این حوزه برنامه ریزی و اجرا شد.

فرجود ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح در حوزه فناوری، داده محوری است که سبب می شود، شهرداری، شهروندان، بخش خصوصی و دولتی از آن نفع ببرند.

اوادامه داد: رصد خانه شهر تهران، داده های شهر را جمع آوری، پالایش، تفسیر، توصیف و تحلیل می کند و پیش بینی از آینده ارائه می دهد.

مدیر عامل فاوا شهرداری تهران گفت: امیدواریم داده های مختلف از جمله داده های مکانی و بیش از یک‌هزار نقشه در رصد خانه شهر بتواند در تصمیم گیری های شهری و کشوری به مدیران کمک کند.

کد خبر 609504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha