مجموع نظرات: ۱
جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

مسئول، مسئولیت اجتماعی شرکت ملی پخش فرآروده‌های نفتی گفت: خراسان رضوی به عنوان یکی از وسیع‌ترین استان‌های کشور به دلیل همجواری با کشورهای ترکمنستان و افغانستان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پالایشگاه

محسن شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی وظیفه تامین و توزیع انواع فرآورده‌های بنزین، نفت‌گاز، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع و سوخت‌های هوایی برای مصرف بخش‌های مختلف حمل‌ونقل، صنعت، گرمایشی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران گرامی را بر عهده دارد.

وی درباره تاریخچه فعالیت شرکت نفت در خراسان رضوی گفت: ناحیه مشهد در سال ۱۳۲۰ ابتدا در محل انبار نفت شماره یک واقع در چهارراه مقدم طبرسی تحت عنوان شرکت نفت ایران و انگلیس تشکیل شد. سپس همزمان با ملی شدن صنعت نفت با عنوان شرکت نفت ایران – ناحیه خراسان رضوی شروع به فعالیت کرد.

شاهرخی ادامه داد: ناحیه خراسان از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۵ به منطقه‌ای که شامل خراسان بزرگ، سیستان‌وبلوچستان بود، تبدیل شد. خراسان رضوی از نقطه‌نظر شرکت ملی پخش به ۳ منطقه خراسان رضوی، تربت حیدریه و سبزوار تقسیم می‌شود.

ارائه خدمات مسئولیت اجتماعی

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وزارت نفت در کنار اهداف توسعه، تولید و صادرات، به مقوله مسئولیت اجتماعی نیز وارد شده و موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است، گفت: هم‌اکنون وزارت نفت غیر از مسئولیت‌هایی که در حوزه نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی برعهده دارد در بخش‌هایی دیگر که دولت و مردم نیاز به کمک دارند ورود کرده و کارهای بزرگی نیز انجام داده است. شرکت ملی پخش فرآروده‌های نفتی در مجموعه صنعت نفت همواره جزو پیشگامان حوزه حق مسئولیت اجتماعی بوده است.

شاهرخی ضمن بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآروده‌های نفتی خراسان رضوی کارگروهی را ایجاد کرده که متولی اجرای حق مسئولیت اجتماعی در استان است، افزود: از جمله خدمات حق مسئولیت اجتماعی در خراسان رضوی اجرای طرح کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات حاصل از تبخیر بنزین (کهاب) است.

وی ادامه داد: این طرح از خرداد سال ۹۹ در هفت جایگاه عرضه سوخت بنزین مشهد آغاز شد که باید تا پایان سال ۱۴۰۰ در تمامی ۵۶ جایگاه سوخت این کلانشهر تسری یابد.

شاهرخی اظهار کرد: کاهش آلودگی و توجه به مباحث زیست‌محیطی از ویژگی‌های این طرح است و سبب می‌شود بخارهای حاصله از تبخیر بنزین در هوا منتشر نشود و دوباره به چرخه سوخت بازگردد.

توزیع بنزین یورو به منظور کاهش آلودگی هوا 

این مقام مسئول افزود: توزیع بنزین و گازوئیل یورو در کلانشهر مشهد یکی دیگر از خدمات اجتماعی این شرکت به‌شمار می‌رود در حال حاضر بیش از ۱۰۰ جایگاه سوخت در این شهر مجهز به بنزین یورو ۴ هستند.

شاهرخی گفت: روزانه ۱۲ میلیون لیتر فرآورده نفتی در این استان توزیع می‌شود که از این میزان ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید در روستاهای بدون لوله کشی گاز توزیع می‌شود. توزیع الکترونیک فرآورده‌های نفتی با راه‌اندازی سامامنه «صدف» از دیگر خدمات اجتماعی‌ست که برای سهولت دریافت سوخت اجرا شده است.

وی افزود: در همین راستا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سامانه «تجارت آسان» را راه‌اندازی کرد.  

شاهرخی درباره سامانه تجارت آسان اظهار کرد: در این راستا از توان بسیاری از دستگاه‌های مرتبط با سوخت، از جمله جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات، بازرگانی و آب منطقه‌ای بهره گرفته شد، به طوری که در این سامانه هر دستگاه متولی از یک رمز و کلمه عبور مختص به خود برخوردار است.  

وی ادامه داد: عدم مراجعه حضوری مشتریان، کاهش ترافیک شهری و مصرف سوخت وسایل نقلیه، سهولت دسترسی به اطلاعات مشتری در سازمان‌های متولی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و... از جمله مزایای راه‌اندازی این سامانه است.

این مقام مسئول در پایان گفت: هدف از اجرای حق مسئولیت اجتماعی، حفاظت از محیط‌زیست با توزیع‌سوخت‌هایی با آلایندگی کم‌تر، جلوگیری از قاچاق سوخت، اجرای عدالت اجتماعی، تکریم ارباب‌رجوع و خدمات‌رسانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان خراسان رضوی است.

کد خبر 609444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha