مدیر شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: طرح کاهش، هدایت و انتقال بخارات حاصل از تبخیر بنزین (کهاب) از روز یکشنبه ۱۱ خرداد در هفت جایگاه عرضه سوخت بنزین شهر مشهد به اجرا گذاشته شد.

طرح کهاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اصغر اصغری افزود: از جمله امتیازهای این طرح کاهش آلودگی و توجه به مباحث زیست‌محیطی است و باعث می‌شود بخارهای حاصله از تبخیر بنزین در هوا منتشر نشود و دوباره به چرخه سوخت بازگردد.

وی ادامه داد: به همه جایگاه‌ها و شرکت‌های برند استان تکلیف شده است که این طرح را اجرایی کنند و تا پایان امسال شاهد اجرای این طرح در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین در منطقه خراسان رضوی خواهیم بود.

مدیر شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: هر روز پنج میلیون لیتر بنزین در منطقه خراسان رضوی توزیع می‌شود و سه میلیون لیتر آن مربوط به شهر مشهد است که با اجرای این طرح در هر متر مکعب بخار بنزین یک و نیم لیتر بنزین صرفه جویی می‌شود.

وی افزود: هزینه اجرای این طرح در هر جایگاه سه تا ۶ میلیارد ریال است و جایگاه‌هایی که امروز این طرح در آنها اجرایی شد جایگاه شماره ۱۷۱ سعد آباد، جایگاه شماره ۱۴۶ منتظرالقائم (عج) واقع در سه راه فردوسی به سمت مشهد، جایگاه ۱۰۱ واقع در بولوار جمهوری اسلامی، جایگاه ۱۴۳ در پایانه بار طرق، جایگاه ۱۳۴ سیدی، جایگاه ۱۷۳ اندیشه و جایگاه ابریشمی در بولوار هاشمی نژاد مشهد است.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، شهرستان‌های مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تایباد، درگز و سرخس را زیرپوشش دارد. دیگر شهرهای خراسان رضوی زیرپوشش خدمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه و سبزوار هستند.

۱۳۵ جایگاه سوخت سی.ان.جی، ۵۳ جایگاه تخصصی بنزین و ۷۳ جایگاه نفت گاز و بنزین در منطقه خراسان رضوی خدمات دهی می‌کنند.

کد خبر 516668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha