دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

علت اصلی شلوغی مقابل مراکز عرضه سوخت در تهران، کمبود جایگاه است.

نورالدین شهنازی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی‌ پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به وجود 2 هزار‌ و 414 جایگاه سوخت در سراسر کشور پس از پیروزی انقلاب، اعلام کرد: این امر درحالی است که در این مدت جمعیت 5 برابر شده و تعداد خودروها 6 برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس اصل 44 دولت اجازه ندارد برای احداث جایگاه عرضه سوخت اقدام کند، افزود: اگر همه دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند مشکل احداث جایگاه‌های جدید عرضه سوخت حل می‌شود.

شهنازی‌زاده همچنین  تصریح کرد: میانگین مصرف بنزین سوپر از اول اردیبهشت (بعد از افزایش قیمت و آغاز دور دوم سهمیه‌بندی) 160 هزار لیتر در روز و تا قبل از آن، 5/2 میلیون لیتر در روز بوده است.

وی یادآور شد: تفاوت مصرف بنزین سوپر در کل کشور موجب شد تا پیشنهادی به ستاد مدیریت مصرف سوخت ارائه شود مبنی بر اینکه مصرف‌کنندگان بنزین سوپر در سقف سهمیه 120 لیتر بنزین ماهانه از سهمیه بنزین یارانه‌ای شان استفاده کنند که در حال بررسی است.

شهنازی‌زاده همچنین ادعای تزریق هوا به‌جای بنزین در هنگام سوختگیری در مراکز عرضه سوخت را رد کرد و اظهار داشت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد امکان ورود هوا با بنزین در مخازن سوخت وجود ندارد. 

کد خبر 60940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز