وزیر نیرو با بیان اینکه سهم فعلی برق هسته‌ای کشور یک هزار و ۵۰ مگاوات است، گفت: انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۷، دو واحد یک هزار و ۵۰ مگاواتی یعنی واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر یکی پس از دیگری فعال شده و در مجموع دو هزار ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت فعلی افزوده شود.

رضا اردکانیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان امروز سه شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود: شورای عالی انرژی کشور در مهرماه سال گذشته سند تراز تولید و مصرف گاز طبیعی کشور تا افق ۱۴۲۰ را تصویب کرد.

وی اضافه کرد: این شورا با ریاست رئیس جمهوری برگزار شده و در صورت حضور نداشتن رییس جمهوری، معاون اول نشست‌ها را برگزار می‌کند و دبیرخانه آن در سازمان برنامه و بودجه است و وزارتخانه‌های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی و سایر دستگاه‌ها هم عضو آن هستند.

اردکانیان ادامه داد: در این سند، سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰، ۸ هزار و ۴۰۰ مگاوات تعیین شده است. اکنون یک هزار و ۵۰ مگاوات در دست بهره برداری است که انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۷، دو واحد  هزار و ۵۰ مگاواتی یعنی واحدهای دوم و سوم یکی پس از دیگری فعال شده و در مجموع  دو هزار و ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت  فعلی افزوده شود.

وزیر نیرو بیان کرد: تا ۱۴۱۵ نیز دو واحد دیگر در منطقه مکران جمعا به ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ مگاواتی کشور اضافه می‌شود و تا سال ۱۴۲۰ نیز ۳ هزار واحد دیگر در منطقه مناسب ایجاد شده و تکلیف ۸ هزار و ۴۰۰ مگاوات مورد تاکید سند تراز و تولید روشن خواهد شد.

کد خبر 609363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha