مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر در گفت‌وگوی برنامه تلویزیونی از راه‌اندازی سیستم VAR در ورزشگاه‌های کشور خبر داد.

سهیل مهدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، چند هفته پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به کشورهای واجد شرایط میزبانی دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر تاکید کرد که راه اندازی کمک داور ویدئویی طبق پروتکل و راهنمای فیفا و با تأیید IFAB است و اجرای آن بر اساس بالاترین استاندارد خواهد بود.

پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور بعدی انتخابی جام جهانی قطر، فدراسیون به دنبال میزبانی کشورمان برای ادامه مسابقات است اما فیفا به دلیل یکسری از محدودیت‌ها در ورزشگاه‌های ایران بدون شک با این درخواست موافقت نخواهد کرد. یکی از اصلی‌ترین مشکلات برای عدم میزبانی تجهیز نبودن ورزشگاه‌های ایران به سیستم VAR است.

سهیل مهدی در همین راستا و درخصوص راه‌ندازی سیستم ویدئوچک در فوتبال ایران اظهار کرد: در حال حاظر سیستم VAR در استادیوم‌های آزادی، شهدای فولاد، نقش جهان و امام رضا (ع) آماده راه اندازی  هستند.

مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر در مورد هزینه ویدئوچک در ورزشگاه‌ها بیان کرد: این سیستم شامل سه بخش است؛ اول اتاق کنترل، بخش دوم و مهم‌تر دوربین‌هایی است که باید در ورزشگاه نصب شود و سومین بخش از این سیستم مانیتورینگی است که داور در جریان بازی از آن استفاده می‌کند، که هزینه این تجهیزات حدود ۴ الی ۵ میلیارد تومان تخمین زده شده است. 

کد خبر 609343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha