انگلیس درحالی‌ در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به مصاف چک می‌رود که صعودش تقریبا قطعی شده اما کرواسی ممکن است امشب حذف شود.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از بمباران فوتبالی دیشب که ۴‌مسابقه در آخرین دور مرحله گروهی رقابت‌های یورو برگزار شد، امروز برنامه کمی سبک‌تر است و تنها ۲‌مسابقه در تقویم گنجانده شده که هر دو به گروه D برمی‌گردد؛ جایی که انگلیس و چک بر سر صدرنشینی با هم می‌جنگند و کرواسی و اسکاتلند دنبال پیداکردن روزنه‌ای برای صعود هستند.

 اسکاتلند - کرواسی | ۲۳:۳۰

کرواسی دیگر آن تیم ترسناک جام جهانی که به فینال راه یافت، نیست. غیر از مودریچ، بقیه بازیکنان این تیم افت کرده یا از تیم ملی رفته‌اند. این تیم با سرمربیگری دالیچ ۴‌بازی پیاپی است که رنگ پیروزی را ندیده است. کروات‌ها آخرین‌بار در ‌ماه مارس، تیم درجه‌چندمی مالت را در انتخابی جام جهانی، ۳ بر صفر برده بودند. برد احتمالی پرگل انگلیس مقابل چک می‌تواند برنده کرواسی- اسکاتلند را در رتبه دوم به مرحله بعدی بفرستد. اسکاتلند تیم سرسختی نشان داده اما تیمی است که بوی گل نمی‌دهد. آنها رابرتسون، مک‌تامینی و تیرنی را دارند که در ۳‌تیم بزرگ انگلیسی می‌درخشند و گیلمور که به او لقب ژاوی داده‌اند. البته گیلمور روز گذشته تست کرونایش مثبت اعلام شد و نامش از فهرست این تیم کنار گذاشته شده است. اسکات‌ها از سال ۲۰۰۴ هرگز در ۳‌بازی پیاپی در گلزنی ناکام نبوده‌اند و حالا باید این رکورد را نگه دارند. آنها در بازی‌های رودررو مقابل کرواسی هم هرگز تن به باخت نداده‌اند؛ ۲‌برد و ۳‌تساوی در ۵ بازی. کرواسی برای این بازی مصدومی ندارد و باریشیچ هم که با عضویت در تیم رنجرز گلاسکو شناخت خوبی از تیم ملی اسکاتلند دارد، از مصدومیت رهایی یافته و می‌تواند در ترکیب به میدان برود. در کرواسی بروزوویچ به ترکیب اصلی برمی‌گردد و ربیچ به‌دلیل نمایش ضعیف در دیدارهای گذشته به نیمکت تبعید می‌شود.

ترکیب احتمالی کرواسی (۳-۳-۴) : لیواکوویچ، ورسالیکو، ویدا، چالتاکار (لوورن)، باریشیچ، مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ، ولاشیچ، پتکوویچ، پریشیچ.

ترکیب احتمالی اسکاتلند (۲-۵-۳) : دیوید مارشال، گرنت هانلی، تیرنی، اودانل، مک‌گرگور، آرمسترانگ، جان مک‌گین، مک‌تامینی، رابرتسون، لیندن دایکس و چه آدامز.

نگرانی فینالیست جام جهانی | آخرین شانس مودریچ با کروات‌ها در یورو ۲۰۲۰

انگلیس - چک | ۲۳:۳۰

تیم پرستاره و حسرت‌برانگیز انگلیس منتقدانی جدی دارد؛ آنهایی که می‌گویند ساوث‌گیت تاکتیک ندارد و چند ستاره را به زمین می‌فرستد تا خودشان کار را دربیاورند. مگوایر پس از مدت‌ها می‌تواند امروز در ترکیب انگلیس به میدان برود و به این ترتیب او و هندرسون از ابتدا به میدان می‌روند. تغییرات دیگری هم احتمالا در راه خواهد بود و گریلیش به‌خاطر فشار هواداران در ترکیب اولیه جای خواهد گرفت و همینطور رشفورد. عملکرد رحیم استرلینگ با وجود گلی که در بازی اول زد، مورد انتقاد و تمسخر قرار گرفته و هیچ بعید نیست از ترکیب اصلی خارج شود. فودن هم به‌دلیل یک‌کارته‌بودن و ترس از محرومیت فاصله‌ای تا نیمکت‌نشینی ندارد. انگلیس در ۳۴ بازی از ۳۶ مسابقه آخر خود در رقابت‌های اروپایی بدون باخت بوده و در ۵ دیدار آخر گلی دریافت نکرده است. هر دو تیم ۴‌امتیاز دارند و برای صدرنشینی می‌جنگند. این ۲‌تیم در دور انتخابی هم با هم همگروه بودند و جدال‌شان در انگلیس ۵ بر صفر به سود میزبان تمام شد و در پراگ ۲ بریک به سود آن یکی میزبان. آن باخت نخستین باخت انگلیسی‌ها در مسابقات انتخابی از سال‌۲۰۰۹ بود. انگلیس و چک تا به امروز ۲‌بار هم دوستانه با هم دیدار داشته‌اند که یکی از آنها در سال‌۱۹۹۸ به سود انگلیس تمام‌شده و بازی دوم برنده نداشته است.

ترکیب احتمالی انگلیس (۱-۳-۲-۴) : پیکفورد، لوک شو، مگوایر، جان استونز، کایل واکر، هندرسون، رایس، ماونت، رشفورد، گریلیش و هری کین.

ترکیب احتمالی چک (۱-۳-۲-۴) : واچلیک، بوریل، کالاش، چلوتسکا، کوفار، هولس، سوچک، یانکتو، داریدا، ماسوپوست، پاتریک شیک.

نگرانی فینالیست جام جهانی | آخرین شانس مودریچ با کروات‌ها در یورو ۲۰۲۰

کد خبر 609305
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha