دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص قطع آب مشترکان در روزهای پیش رو توضیحاتی را ارائه داد.

قبض آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری گفت: امسال به لحاظ کاهش بارندگی در کشور سال ویژه‌ای است، در مقایسه با ۵۰ سال اخیر میزان بارش‌ها در سراسر کشور به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

بختیاری بیان کرد: از روز گذشته برای مشترکان اخطار قطع آب را صادر کرده‌ایم.

او ادامه داد: ما بنا نداریم آب مشترکان در تهران و استان‌های مجاور را قطع کنیم، بنابراین اولویت اول ما اخطار و سپس کاهش فشار است و با این حال عدم توجه به این هشدارها قطعی آب را به دنبال دارد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص جیره بندی آب در تهران گفت: امسال ما برنامه‌ای برای قطعی یا جیره بندی آب تا به امروز نداشته‌ایم و نخواهیم داشت، ولی وضعیت نگران کننده‌ای را در سدهای استان تهران شاهد هستیم.

بختیاری اضافه کرد: به زودی در مناطق پرمصرف هم کاهش فشار آب را اعمال خواهیم کرد، ولی برنامه‌ای برای جیره‌بندی و سهمیه بندی آب تا این لحظه در استان تهران نداریم.

او تصریح کرد: میزان سرانه مصرف ۱۴  مترمکعب برابر با ۱۴ هزار لیتر در ماه است که اگر این عدد بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کند، اخطار و قطعی آب را در برخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: سه وضعیت سبز، نارنجی و قرمز را برای تهران تعریف کرده‌ایم که سال گذشته به دلیل وضعیت مناسب بارش‌ها در قسمت سبز قرار داشتیم و وضعیت ذخایر سدها خوب بود، اما امسال شهر و استان تهران در قسمت نارنجی قرار گرفته است و تا به این لحظه وارد شرایط قرمز نشده‌ایم و اگر خدایی نکرده میزان مصرف افزایش یابد و بیش از حد مجاز که برای این مسئله در نظر گرفته شده پیش برویم در اولین اقدام آب مشترکان پرمصرف را قطع خواهیم کرد.

کد خبر 609071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha