جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

فصل گرم تابستان هم به‌زودی فرامی‌رسد.

گیاهان

گرمای این فصل علاوه بر انسان‌ها برای گیاهان نیز سخت است و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر روی گیاهان خانگی دارد تاجایی که گیاهان هم گرمازده می‌شوند. اما چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟ البته در گام نخست باید نشانه‌های تنش و گرمازدگی گیاهان را بشناسید. این نشانه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:
 گیاهان گرمسیری، به‌ویژه آنهایی که برگ‌های ظریفی دارند، با جذب بیش از اندازه خورشید، پژمرده می‌شوند.
 شاخ و برگی که به رنگ سبز روشن هستند، ممکن است رنگ و رو رفته شوند. آفتاب سوختگی هم ممکن است رخ بدهد که به شکل تکه‌های قهوه‌ای سوخته بر روی برگ، خود را نشان می‌دهند.
 گل‌ها و برگ‌ها معمولاً با افزایش گرما یا زرد می‌شوند یا می‌ریزند.
 حاشیه‌های یک برگ ممکن است که خشک شود.
هر گیاهی به یک نوع نسبت به گرما واکنش نشان می‌دهد، بنابراین باید نسبت به گیاهی که در اختیار دارید اطلاعات کامل داشته باشید و باید بدانید که این مشکلات از کجا نشأت گرفته است. سپس می‌توانید به پیشگیری و درمان فکر کنید. بهترین روش‌های رفع گرمای تابستان برای گیاهان شامل ایجاد رطوبت (گیاهان عاشق رطوبت بالا در هوا هستند و در طول دوران گرما باید اسپری شوند)، آب‌رسانی (آب‌رسانی یکی از راه‌های مناسب خنک کردن گیاهان در تابستان است، اما زیاد آب‌رسانی نکنید) و ایجاد سایه و خنک کردن گیاه است. هم‌چنین بهتر است در این فصل از دادن کود خودداری شود. بنابراین از اضافه کردن کود و مکمل به خاک در دوران تنش گرمایی خودداری شود. کود تأثیر مثبتی در تابستان دارد. اما گیاهی که با گرمازدگی سر و کله می‌زند، نیازی به کود ندارد. اجازه دهید گیاه دوباره سرپا شود، سپس به آن کود بدهید.
ریحانه سادات نجفیان‌ـ کارشناس گل و گیاه

کد خبر 608924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha