یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

سرپرست طراح پوشاک زنان برند زارا به دلیل مشاجره آنلاین با یکی از مدل‌های فلسطینی به نام قاهر هارهاش، مورد انتقاد قرار گرفته است.

zara

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، برند اسپانیایی زارا اظهارات ضدفلسطینی یکی از طراحان ارشد خود را پس از آن که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، محکوم کرد.

ونسا پریلمن، طراح بخش زنان زارا، در اینستاگرام به قاهر هارهاش مدل فلسطینی، بر سر حمایت از مردم در غزه توهین کرد.

پریلمن در تاریخ ۹ ژوئن در اینستاگرام این پیام را برای هارهاش فرستاد: شاید اگر مردم شما تحصیلکرده بودند، بیمارستان‌ها و مدارسی را که اسرائیل برای ساخت آنها در غزه کمک کرد، منفجر نمی‌کردند.

پریلمن نوشت: من دیگر هرگز از دفاع از اسرائیل دست برنخواهم داشت. اسرائیلی‌ها به کودکان یاد نمی‌دهند که از مردم متنفر باشند و یا به سربازان سنگ پرتاب کنند، اما مردم شما چنین می‌کنند.

هارهاش در مصاحبه‌ای از برلین گفت که وقتی این پیام‌ها را دیده، در ابتدا مبهوت شده است که کسی مانند پریلمن که در صنعت مد بسیار تأثیرگذار است، با او به این شکل خشن برخورد کرده است.

هارهاش به ان‌بی‌سی نیوز گفت: وقتی این پیام‌ها را از طراح ارشد زنان در زارا دیدم، اول از همه با خودم فکر کردم که نمی‌خواهم با کسی که می‌شناسم درگیر شوم.

هارهاش پیام‌های پریلمن را در اینستاگرام خود استوری کرد که به‌سرعت در بین کاربران منتشر شد. پست‌هایی که خواستار تنبیه کردن پریلمن و تحریم زارا بودند، ده‌ها هزار بار در شبکه‌های اجتماعی لایک شدند.

صاحب شرکت برند زارا در بیانیه‌ای گفت که هیچ‌گونه بی‌احترامی به هر فرهنگ، دین، کشور، نژاد و عقیده را نمی‌پذیرد.

این شرکت ادامه داد: زارا یک شرکت بزرگ است و ما هرگز تبعیض از هیچ نوعی را تحمل نخواهیم کرد. ما این نظرات را که منعکس‌کننده بی‌احترامی به ارزش‌های اصلی یکدیگر است، محکوم می‌کنیم و از اهانتی که شده است متاسفیم.

به نظر می‌رسد که پریلمن پس از وایرال شدن پیام‌هایش، از موضع خود عقب‌نشینی کرده و به هارهاش نوشت که متاسف است. وی در پیام‌هایی که به هارهاش داد، نوشت: به قول مادربزرگم عصبانیت آغاز قضاوت بد است. من خیلی متاسفم و واقعاً امیدوارم بتوانید من را ببخشید. این مدل فلسطینی این پیام‌ها را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

هارهاش بعد از این ماجرا از اصحاب صنعت مد خواست تا در برابر گرایش‌های ضد فلسطینی بایستند.

جنجال در برند زارا بخاطر فلسطین
قاهر هارهاش مدل فلسطینی

او که در اورشلیم شرقی متولد و بزرگ شده، گفت: برندهایی هستند که در برابر یهودی‌ستیزی ایستاده‌اند، اما زمان آن رسیده که برندهایی در برابر اظهارات ضدفلسطینی بایستند و این مسئله مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

در درگیری یازده روزه میان نیروهای اسرائیلی و حماس در ماه مه، ساختمان‌ها و بسیاری از خانه‌های نوار غزه آسیب دیدند یا تخریب شدند.

به گفته مقامات، حداقل ۲۴۳ فلسطینی در غزه و ۱۲ اسرائیلی در طی این تشدیدها کشته شده‌اند. درگیری‌هایی که ماه‌ها قبل در بیت‌المقدس آغاز شد و منجر به موجی از ناآرامی‌های داخلی و اعتراضات در سراسر جهان شد.

هارهاش گفت که زارا می‌تواند از این فرصت برای ارتباط با فلسطینیان و جامعه مسلمان بیشتر استفاده کند.

او همچنین گفت: آنچه من واقعاً به آن امیدوارم این است که آنها بیانیه‌ای دهند که نه‌تنها متوجه من باشد، بلکه متوجه همه مسلمانان و فلسطینیانی شود که آزرده‌خاطر شده‌اند.

این مدل فلسطینی افزود: من فکر می‌کنم این مساله واقعاً مهم است، زیرا آنها می‌توانند از من عذرخواهی کنند و من آن را بپذیرم، اما مخاطبان زیادی وجود دارند – از جمله تعداد زیادی عرب و مسلمان - که از آنچه آنها گفته‌اند آزرده‌خاطر شده‌اند.

کد خبر 608897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha