همزمان با روز جهانی آوارگان و در همسایگی منطقه بحران زده تیگرای، مردم اتیوپی برای موفقیت دموکراسی در کشورشان دست به دعا شده‌اند.

مردم اتیوپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، کشور اتیوپی در آستانه برگزاری انتخاباتی مهم قرار داد تا آنجا که مردم اتیوپی برای صلح آمیز سپری شدن آن دست به دعا شده‌اند.

روز دوشنبه، فردا، نخست وزیر اتیوپی در اولین آزمون انتخاباتی خود از زمان آغاز یک مجموعه اصلاحات اقتصادی و دموکراتیک حضور خواهد داشت.

مردم این کشور که نگران برگزاری صلح آمیز این انتخابات هستند، در حوالی طلوع فجر، با حضور هزاران نفری خود در کلیسای آمهارا، برای موفقیت روند دموکراسی در کشورشان به دعا پرداختند.

مریدانی که بعضی از آنها عصا به دست و برخی دیگر کودکان را در آغوش کشیده‌اند نماز میکائیل مقدس را در کلیسایی به نام او و با صلیب های فلزی و پرچم سر به فلک کشیده اتیوپی اقامه کردند.

هولوئرر کینده، ۲۷ ساله، گفت: «این روز بزرگی برای ماست ... ما با توسل به میکائیل مقدس دعا می‌کنیم که به ما صلح برساند و ما را از شر محافظت کند.»

مردم این کشور معتقدند که این رای گیری برای اتیوپی «حیاتی» است. نخست وزیر ابی احمد که در سال ۲۰۱۸ پس از تظاهرات مردمی علیه دولت مخلوع به قدرت رسید، قول داد که رقابتی‌ترین انتخابات اتیوپی را برگزار کند.

اما بسیاری از رأی دهندگان به دلیل ناآرامی و مشکلات لجستیکی تا کنون موفق به شرکت در انتخابات نشده‌اند. منطقه تیگرای در شمال اتیوپی و  در همسایگی آمهارا ، هیچ انتخاباتی ندارد.

تیگرای مدت‌هاست درگیر جنگ و ناآرامی است و آوارگان زیادی از این منطقه در جهان سرگردان شده‌اند. در همین رابطه بخوانید: 

کد خبر 608851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha