عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هنوز بسیاری از افراد جامعه واکسینه نشده‌اند. بنابراین بازگشایی مدارس را ریسک می‌دانم و به نظرم خطرآفرین است.

مدرسه- کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در واکنش به احتمال و پیشنهاد حضوری بودن آموزش از مهرماه، با توجه به نبود واکسن برای دانش‌آموزان اظهار کرد: فکر می‌کنم همچنان باید کلاس‌های غیرحضوری ادامه یابد که مطمئن شویم برای دانش‌آموزان مشکلی پیش نمی‌آید. در عین حال اگر به نیمه سال رسیدیم و مشکلی متوجه این گروه سنی نبود، می‌توان آموزش را از آنجا به بعد حضوری ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اکثریت مردم را واکسینه کردند و احتمال خطر و ابتلا کاهش یافت، آن وقت می‌توان برای برگزاری کلاس‌های حضوری برنامه‌ریزی کرد. اکنون با توجه به اینکه هنوز آمار فوتی‌های کرونا بالاست، من بازگشایی مدارس را ریسک می‌دانم و به نظرم مقداری خطرآفرین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این نکته را هم باید در نظر گرفت که هنوز خیلی از افراد جامعه واکسینه نشده‌اند. بنابراین هر وقت احساس شد احتمال خطر کم است، بلافاصله آموزش را حضوری کنند. حضوری‌ شدن کلاس‌های درس مدارس می‌تواند از ربع اول، ربع دوم یا حتی در ربع سوم سال صورت بگیرد، ولی اینکه ناگهان مدرسه را بدون ارزیابی باز کنند، وضعیت مقداری خطرآفرین خواهد شد.

گلشنی افزود: فکر می‌کنم یکی از کارهایی که وزارت بهداشت برای شروع ‌آموزش حضوری دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان می‌تواند انجام دهد، این است که کنفرانس یا سمینار بزرگی ترتیب دهد و از بزرگان پزشکی درباره اینکه آموزش مجازی را تا یک مدت دیگر ادامه دهند یا به سمت آموزش حضوری بروند، نظرخواهی کنند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: اگر اکثریت اعضای این کنفرانس پذیرفتند که برگزاری آموزش حضوری بلامانع است، آن وقت این کار را انجام دهند. اینطور نباشد که بی‌گدار به آب بزنند. البته یک بار این اتفاق افتاد. یعنی یک‌جاهایی را تعطیل کردند، اما درب یک‌جاهایی را هم باز گذاشتند یا مثلا مسافرت‌ها انجام شد و تمام تدابیر را خنثی کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: وزارت بهداشت بدون مشورت با گروه بسیار بزرگی از پزشکان و متخصصان نباید به بازگشایی مدارس اقدام کند.

وی در خصوص اینکه آموزش حضوری باید همراه با واکسینه‌شدن اکثریت جمعیت باشد، گفت: اگر در این ۳ ماه وضعیت تغییر پیدا کرد، به گونه‌ای که حجم وسیعی واکسن وارد شد و تعداد بسیار زیادی را واکسینه کردند، می‌توانند تغییر وضعیت دهند. اما از الان برای ۳ ماه دیگر تکلیف قطعی معین نکنند، زیرا برای مسائلی مانند کنکور در ابتدا به شکل قطعی یک‌سری موارد را اعلام کردند و بعد زمان آن را تغییر دادند. پس بهتر است در حال حاضر تصمیم‌گیری کنند.

گلشنی در واکنش به اینکه دانش‌آموزان این دیدگاه را دارند که گروه‌های مختلف مورد توجه واکسن هستند اما آن‌ها با توجه به دورماندن از مدرسه در خصوص واکسیناسیون مورد توجه قرار نگرفته‌اند، گفت: کاملا درست است. ما نباید یک اقدام کلی در سراسر کشور انجام دهیم، بلکه باید در قبال این مساله سنجیده عمل شود.

وی گفت: به هر حال ما فوتی‌های بسیار در مواجهه با کرونا داشتیم. البته من صددرصد با کلاس حضوری موافقم اما اکنون مساله اهم و فی‌الاهم مطرح است.

این عضو هیات‌علمی دانشگاه شریف گفت: آموزش و پرورش هم باید با پزشکان مشورت کند، شرایطش را بگوید و سپس نظر خود را اعلام کند. باید در کل کشور رصد شود که مشخص باشد وضعیت کرونا و دانش‌آموزان چگونه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: اگر بنا به آموزش حضوری شد، بعضی نقاط کشور می‌توانند کلاس‌ها را خلوت‌تر کنند و در عوض اینکه دانش‌آموزان را در یک کلاس جمع کنند، آن‌ها را در ۳ کلاس بگذارند. آنجا که می‎‌توانند تدارک دیگری فراهم کنند، حتما انجام دهند، اما اگر نمی‎‌توانند نباید در مورد دانش‌آموزان دست به کارهای ریسک‌پذیر بزنند.

کد خبر 608808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha