رئیس کمیته اپیدمیولوژی کوویدـ۱۹ درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان در برابر کرونا توضیحاتی داد.

کرونا ـ کودکان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ درباره واکسیناسیون کرونا در کودکان گفت: کودکان اگرچه احتمال ابتلا به کرونا دارند و می‌توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند، ولی احتمال شدت بیماری در آنها بسیار پایین است.

او ادامه داد: از طرفی اغلب شرکت‌های تولیدکننده واکسن، حداقل سن واکسیناسیون را ۱۸ سال و تعداد کمی هم ۱۲ سال عنوان کرده‌اند. در کل ضرورتی ندارد که کودکان سالم که بیماری‌‎های زمینه‌ای خاص ندارند، قبل از بازگشت به مدرسه واکسینه شوند و اگر پوشش واکسیناسیون در افراد بزرگسال به حد لازم برسد، شانس ابتلا به کودکان بسیار پایین می‌آید.

سوری افزود: البته تولیدکنندگان واکسن در تلاش برای تهیه واکسن‌هایی هستند تا کودکان را هم شامل شود اما تاکنون هیچ واکسنی علیه کرونا برای کودکان تایید نشده و هیچ کشوری هم تزریق نداشته است.

با این حال تعدادی از کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا در حال مطالعه روی واکسن‌های خود برای ایمن کردن کودکان و نوجوانان هم هستند. ایران نیز در واکسن تولیدی مشترک با کوبا در حال مطالعه روی این مهم است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: «کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا در گروه سنی خردسالان و نوجوانان در کوبا کلید خورده است.»

وی افزود: «واکسن سوبرانا در ایران با نام «پاستوکووَک» در حال تکمیل مستندات و دریافت مجوز مصرف اضطراری برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا است.»

کد خبر 607658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha