یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که با واکسن کرونای فایزر/ بیونتک واکسینه شده‌اند نسبت به افرادی که واکسن چینی سینوواک را دریافت کرده‌اند، مقادیر «بسیار بالاتر» آنتی‌بادی را دارند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» که روز شنبه یافته‌های این بررسی را در هنگ‌کنگ منتشر کرد، از قول سرپرست این پژوهش پروفسور بنجامین کاولینگ، متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه هنگ‌کنگ (HKU) نوشت که برخی از افرادی که واکسن کرونای شرکت چینی سینوواک را دریافت کرده‌اند، ممکن است به یک دوز سوم یادآور واکسن نیاز داشته باشند.

این بررسی که با حمایت دولت هنک‌ کنگ بوسبیله دانشکده بهداشت عمومی HKU انجام شد و شامل ردیابی پاسخ‌های آنتی‌بادی ۱۰۰۰ نفر بود که هر یک از این دو واکسن را دریافت کرده بودند.

مقامات دولت اندونزی هفته پیش هشدار داده بودند که بیش از ۳۵۰ نفر از کارکنان مراقبت بهداشتی با وجود واکسینه شدن با واکسین سینوواک به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و کار چندین نفرشان به بستری کشیده است و این نگرانی ایجاد شده است که این واکسن در برابر گونه‌های واگیرتر جدید کروناویروس اثربخشی نداشته باشد.

اروگوئه در اوائل ماه ژوئن (خرداد) داده‌های جهان واقعی را درباره اثربخشی واکسن کرونای شرکت سینوواک را در جمعیتش منتشر کرد که نشاندهنده اثربخشی ۹۰ درصدی آن در پیشگیری از بستری شدن در بخش‌های مراقبت ویژه و مرگ بود.

دولت اروگوئه همچنین اثربخشی واکسن فایزر/بیونتک را در میان ۱۶۲۰۴۷ نفر از کارکنان مراقبت بهداشتی و افراد بالای ۸۰ سال بررسی کرد و به این نتیجه رسید که این واکسن در پیشگیری از از بستری شدن در بخش مراقبت ویژه و مرگ اثربخشی ۹۴ درصدی و در در کاهش عفونت‌ها اثربخشی ۷۸ درصدی دارد.

کد خبر 608752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha