حسین ذوالفقاری گفت: با اشراف اطلاعاتی که داشتیم هیچ حادثه امنیتی در انتخابات روز گذشته نداشتیم.

حسین ذوالفقاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس و خبرآنلاین، حسین ذوالفقاری معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: از حدود ۶ ماه قبل کار برنامه‌ریزی برای تامین امنیت انتخابات شروع شد.

وی ادامه داد: برآوردهایی از وضعیت امنیت انجام شد، مسئولیت اجرایی و هماهنگی با نیروی انتظامی و با محوریت این نیرو در سطح کشور قرارگاه های امام علی به موازات شوراهای تامین امنیت شروع شد.

ذوالفقاری افزود: در چند مرحله برآورد امنیت انجام شد. یک مرحله امنیت سال ۱۴۰۰ و مراحلی برای انتخابات انجام شد. 

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: با اشراف اطلاعاتی که داشتیم هیچ حادثه امنیتی در انتخابات روز گذشته نداشتیم. ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم تأمین شعب اخذ رای را برعهده داشتند. ۳۰۰ هزار نفر مسئولیت امنیت مرزها و شهرهای کشور را بر عهده داشتند. 

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور بیان کرد: اطلس امنیتی در نهایت دقت در طول این ایام تهیه شد و هر روز این اطلس مورد نظر قرار می‌گرفت و رنگ بندی شهرها تغییر می کرد، لذا هیچ حادثه امنیتی و خرابکاری روز گذشته در انتخابات نداشتیم.

وی همچنین درباره مرگ ۲ نفر در روز برگزاری انتخابات، گفت: یک تصادف در سیستان و بلوچستان و یک تصادف در دیواندره داشتیم که یک نفر از مجریان ما در دیواندره فوت کرد و تعدادی هم زخمی شدند. در سیستان و بلوچستان هم سربازی حین انجام وظیفه در اثر حادثه رانندگی به شهادت رسید.

ذوالفقاری در واکنش به انتشار برخی موارد تخلف در شبکه‌های اجتماعی گفت: یکسری تعرفه‌های جعلی در شبکه های اجتماعی نشان داده شده که نیروی انتظامی در حال پیگیری است. تخلفات جزئی در شعب اخذ رای هم داشتیم که مثلاً یکی برای نامزدی تبلیغ می‌کرد. به آنان تذکر داده شد و برخی هم دستگیر و به مرجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

ذوالفقاری با اشاره به دستگیری تیمی که قبل از انتخابات قصد داشت در سیستم برق اخلال ایجاد کنند، گفت: چند مورد درگیری در انتخابات شوراهای شهر و روستاها بود که سریعا با حضور عوامل انتظامی موضوع حل شد.  چند درگیری هم داشتیم که ارتباطی به انتخابات نداشت.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور بیان کرد: بعضی از مواردی که می‌بینید افرادی در فضای مجازی اسامی بر روی تعرفه های رای گیری می‌نویسند جعلی است.

 ذوالفقاری با بیان اینکه کارها به صورت مرحله به مرحله در مورد امنیت سال ۱۴۰۰ انجام شد، اظهار کرد: قبل، حین و بعد از انتخابات برای همه موارد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت، که منجر شد به اینکه اقدامات خوبی در خصوص خنثی‌سازی تهدیدهای تروریستی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: تهدیدهای بسیار زیادی از جهت اقدامات تروریستی در طول این مدت داشتیم، طراحی‌هایی صورت گرفته بود و عناصری را در داخل فریب داده بودند که در تورهای اطلاعاتی قرار گرفتند. برخی مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند و در برخی موارد دستگیر شدند.

ذوالفقاری گفت: با اشراف اطلاعاتی که از آن سوی مرزها و در مرزهای کشور و داخل کشور صورت گرفت، هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات نداشتیم. همه نیروها در سراسر کشور در آمادگی کامل قرار داشتند و هنوز در آمادگی هستند.

کد خبر 608605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha