رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار از کاهش ۱۵ درصدی قیمت میوه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها ۱۰ درصد دیگر کاهش یابد.

انبه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان‌ میدان مرکزی میوه و تره بار  از کاهش قیمت برخی اقلام میوه و فرنگی در بازار خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های قبلی، قیمت میوه نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته و همواره پیش بینی می‌شود که در هفته آینده مجدد قیمت‌ها ۵ تا ۱۰ درصد دیگر کاهش یابد.

او نرخ کنونی هر کیلو گیلاس تکدانه را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو زردآلو در میدان مرکزی ۳۰ هزار تومان، گوجه سبز ۱۵  تا ۲۰ هزار تومان، هلو ۶ تا ۱۹ هزار تومان، شبرنگ ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، سیب گلاب ۲۵ هزار تومان و انگور ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

محصول (هرکیلو) قیمت
گیلاس تکدانه ۳۵ هزار تومان
زردآلو ۳۰ هزار تومان
گوجه سبز ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
هلو ۶ تا ۱۹ هزار تومان
شبرنگ ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
سیب گلاب ۲۵ هزار تومان
انگور ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، ملون ۴ هزار تومان، خربزه ۷ هزار تومان و جانا ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

محصول (هرکیلو) قیمت
هندوانه ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان
ملون ۴ هزار تومان
خربزه ۷ هزار تومان
جانا ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت کنونی هر کیلو موز هندی در میدان مرکزی ۲۰ هزار تومان و موز اکوادور ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با کاهش مصرف موز در فصل گرما، قیمت نوسانی ندارد.

محصول (هرکیلو) قیمت
موز هندی ۲۰ هزار تومان
موز اکوادور ۲۲ هزار تومان

او از افت محسوس قیمت انبه در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو انبه در میدان مرکزی ۳۰ هزار تومان است که نسبت به هفته قبل ۲۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از کاهش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی ۳ تا ۴ هزار تومان، پیاز ۲ تا ۴ هزار تومان، هویج ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، خیار ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان و گوجه فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

محصول (هرکیلو) قیمت
سیب زمینی ۳ تا ۴ هزار تومان
پیاز ۲ تا ۴ هزار تومان
هویج ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان
خیار ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان
گوجه فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان

دارایی نژاد در واکنش به کرایه بالای حمل و نقل بیان کرد: هم اکنون کرایه حمل هر کانتینر انبه ۱۰۰ میلیون تومان است که به طور متوسط در هر کیلو ۶ هزار تومان به قیمت تمام شده به ازای هر کیلو انبه دریافت می‌شود، در حالی که با کاهش کرایه حمل، قیمت هر کیلو انبه حداکثر ۲۵ هزار تومان باید باشد.

دارایی نژاد در پایان با اشاره به اینکه خبری از کاهش قیمت کرایه‌های حمل و  نقل نیست، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های مجدد، قیمت کرایه حمل و نقل همچنان بالاست که این امر مشکلات متعددی برای کشاورزان ایجاد کرده است که امیدواریم وزارت راه، تدابیری برای رفع این بحران بیندیشد.

کد خبر 608275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha