مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: از چالش‌های اساسی دستگاه قضایی کردستان درخواست‌های متعدد انتقالی قضات به لحاظ نبود امکانات رفاهی و عوامل ایجاد انگیزه ماندگاری در استان کردستان است و می توان گفت که بیش از ۵۰ درصد از قضات استان کردستان متقاضی انتقالی هستند.

رییس کل دادگستری کردستان

حجت الاسلام سیدحسین حسینی در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: مبارزه با فساد و رانت‌خواری در استان کردستان با جدیت دنبال می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قضات و کارکنان دستگاه قضایی به لحاظ مراجعه مکرر و متعدد مردمی به نوعی پناهگاه مردم هستند، افزود: حجم عظیمی از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم به این ارگان‌ها ارجاع می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود : بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی، خدمت‌رسانی و خدمت‌گزاری برای همه افراد، اقوام و مذاهب باید بصورت یکسان و به دور از هرگونه تبعیض انجام شود.

وی به حجم بالای کار و ورودی بالای پرونده‌ها به دادگستری اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی استان کردستان از لحاظ نیروی انسانی و امکانات رفاهی در سطح پایینی نسبت به دیگر استان‌های کشور قرار دارد و ضروری است تا نمایندگان مجلس در این باره چاره اندیشی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان غیربومی بودن قضات شاغل را در استان را از مشکلات جدی دادگستری استان دانست و افزود: از چالش‌های اساسی دستگاه قضایی کردستان درخواست‌های متعدد انتقالی قضات به لحاظ نبود امکانات رفاهی و عوامل ایجاد انگیزه ماندگاری در استان کردستان است و می‌توان گفت که بیش از ۵۰ درصد از قضات استان کردستان متقاضی انتقالی هستند.

کد خبر 608118
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha