مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

پس از دو دهه انتظار تفاهم نامه تولید آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت سراب ما بین ایمیدرو و قرارگاه خاتم الانبیاء امضاء شد.

نفلین سینیت

به گزارش همشهری آنلاین، با گذشت بیش از ۲۰ سال از کلنگ زنی واحد نفلین سینیت سراب  و با کارشکنی متعدد شرکای خارجی، یک موسسه ایرانی بهره برداری از این واحد را به عهده گرفت.

 بر اساس این قرارداد قرارگاه خاتم الانبیا ،سالانه ۷۰ هزار تن آلومینا با استفاده از ماده معدنی نفلین را در شهرستان سراب، تولید خواهد کرد.

در مراسم امضای این قرار داد وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس هیات عامل ایمیدرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و همچنین نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار امیدواری کرد: شاهد تحقق هرچه زودتر تولید در این مجموعه باشیم و معتقدیم امروز نه تنها برای مردم سراب ، بلکه برای مردم استان روز بزرگی است و گام بزرگی برای خودکفایی کشور در تامین این ماده مهم صنعتی است.

یوسف داوودی ادامه داد: پتانسیل های معدنی سراب در ماده معدنی نفلین،قابل توجه است و امکان سرمایه گذاری بیشترهم وجود دارد.

وی بیان کرد: توسعه این فناوری در سراب زمینه افزایش اشتغال در سطح شهرستان و کاهش وابستگی به آلمونیا را درکشور در پی خواهد داشت.

این نماینده مجلس از اقدامات ایمیدرو در زمینه آماده سازی برای امضای این قرارداد تشکر کرد وخواستار همکاری بیشتر دستگاه های مربوطه درتحقق این قرار داد شد.

کد خبر 608003

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha