طراحی و اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس محلی بخشی از برنامه ۵ ساله مدیریت شهری منطقه ۲۰ برای افزایش زیست‌پذیری این منطقه اصیل و با هویت است.

شهر ری

همشهری آنلاین _ رابعه تیموری:   در این برنامه به موازات پرداختن به نیازهای محله‌ها و اجرای پروژه‌های توسعه محلی، به لزوم احیا و ارتقای ظرفیت‌های گردشگری شهرری هم توجه شده است. چهارشنبه هفته گذشته با حضور «پیروز حناچی» شهردار تهران، «فرهاد افشار» شهردار منطقه ۲۰، اعضای شورای‌شهر تهران، «کاوه حاج علی اکبری» مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، معتمدان و اهالی، ۱۲۰ پروژه شهری کوچک‌مقیاس و بزرگ‌مقیاس در این منطقه افتتاح شد. در گزارش زیر مشخصات این پروژه‌ها با زبان اعداد و ارقام بیان شده است.

اینفو | شهر ری در مسیر آبادانی

  • اهدای تندیس شهید مدافع حرم به شهردار تهران

در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهری منطقه ۲۰، پرچم کشور افغانستان و تندیس شهید مدافع حرم «سیدیاسین حسینی» از سوی خانواده این شهید و به نمایندگی از جمعی از خانواده‌های شهید افغانستانی مقیم ری به «پیروز حناچی» شهردار تهران اهدا شد. گفتنی است با راه‌اندازی پروژه ری‌لندـ راه سبز فضای اشتغال و کسب و کار تعدادی از مهاجران افغانستانی ساکن شهرری فراهم شده و در کنار کاسبان ایرانی در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

اینفو | شهر ری در مسیر آبادانی

  • پروژه بزرگ مشارکتی ری لند

در پروژه ری‌لند ۱۸ غرفه به مساحت ۳۴۰ مترمربع و ۱۰ غرفه به مساحت ۱۲۰ مترمربع ساخته شده است. مساحت فضای این پروژه ۵ هزارمترمربع است و ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی، کانکس پلیس و نگهبانی، پرتابل ۱۵ متری، آبنماهای صخره‌ای و سنگی و پارکینگی با ظرفیت ۲۵ خودرو از امکانات این مجموعه به شمار می‌آید. در غرفه‌های ری‌لند مراکز مختلف مانند اغذیه‌فروشی‌های سنتی و فست‌فود دایر شده است.

اینفو | شهر ری در مسیر آبادانی

  • باغی ایرانی در مجاورت بناهای تاریخی

میدانگاه شمسه از جمله طرح‌های شاخص منطقه ۲۰ است که هفته گذشته به بهره‌برداری رسید. این میدانگاه که یک فضای عمومی مصفا به شمار می‌آید، در فاصله ۲ بنای تاریخی برج طغرل و آرامگاه شیخ صدوق قرار گرفته و نمادهای باغ ایرانی مانند نهر، حوض و فواره‌های سنگی را در فضای خود جای داده است. ساخت این میدانگاه ۵ هزار و ۵۵۰ مترمربعی تیر سال گذشته آغاز شده است.

اینفو | شهر ری در مسیر آبادانی

  • پروژه‌های شاخص

پیاده‌راه بی‌بی شهربانو با مساحت ۱۶۶ مترمربع، میدان امام هادی(ع) با مساحت ۳ هزارمترمربع، آبنمای شرق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با مساحت هزار و ۲۰۰‌مترمربع، نخستین خیابان کامل تهران در بلوار شهدای ایرانیت به طول هزار و ۵۰۰ متر، بلوار شهید پریشانی به مساحت ۶۰۰ مترمربع از پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و شاخصی هستند که چهارشنبه هفته گذشته در منطقه ۲۰ به بهره‌برداری رسیدند.

  • مقام اول به منطقه ۲۰ رسید

در پیشرفت اجرایی پروژه‌های کوچک‌مقیاس، منطقه ۲۰ رتبه اول مناطق ۲۲ گانه را کسب کرده است.

اینفو | شهر ری در مسیر آبادانی

  • پروژه‌های مشارکتی مردم و مدیریت شهری

پروژه‌های مشارکتی ری لندـ راه سبز، فاز دوم شهربازی خانواده و ساخت شهربازی بوستان دانش از بزرگ‌ترین پروژه‌های افتتاح شده در منطقه ۲۰ هستند.

ناحیه ۵ : بزرگراه آوینی، خیابان کریمی شیرازی، جنب فروشگاه شهروند
ناحیه ۵: بعد از میدان قمی، بین بلوار سلمان فارسی و خیابان شهید احمد قمی، نبش کوچه شریعت

ناحیه ۲: بلوار دستواره، میدان مادر، نبش خیابان حبیب‌الله غیبی

اینفو | شهر ری در مسیر آبادانی

  • اولویت با پروژه‌های کوچک مقیاس

۸۳ پروژه افتتاح شده کوچک‌مقیاس محلی و ۳۷ پروژه بزرگ‌مقیاس و فرامحلی است.

۱۲۰ پروژه شهری در ۲۰ محله منطقه ۲۰ افتتاح شد.

۱۸۰ هزارمترمربع از روکش آسفالت معابر منطقه ۲۰ در قالب طرح‌های توسعه محلی تعویض شده است.

۱۸۸ کیلومتر سیستم آبیاری منطقه ۲۰ در قالب طرح‌های توسعه محلی به‌روزسانی شده است.

۱۸۸۰ میلیارد ریال هزینه اجرای پروژه‌های شهری منطقه ۲۰ بوده است.

۲ خط مترو در محدوده شرقی و غربی منطقه ۲۰ خدمت‌رسانی می‌کند و اخیراً دستگاه حفاری مترو به ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رسیده است.

۸۳ پروژه افتتاح شده کوچک‌مقیاس محلی و ۳۷ پروژه بزرگ‌مقیاس و فرامحلی است.

۱۲۰ پروژه شهری در ۲۰ محله منطقه ۲۰ افتتاح شد.

۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پروژه ری‌لند برآورد شده است.

۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس هزینه شده است.

کد خبر 607764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha