بازدید شهردار منطقه ۸ در سه شنبه بدون خودرو این هفته از مسیر دوچرخه سواری خیابان دماوند صورت گرفت.

دوچرخه سواری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۸، «مسعود رنجبریان» شهردار منطقه به همراه «پیمان عباسی» مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان های شهرداری تهران و تیم همراه از مسیر دوچرخه سواری «به راه» در خیابان دماوند بازدید کرد و در این باره گفت: «طول مسیر دوچرخه سواری در خیابان دماوند ۵ کیلومتر است که در ۳ فاز تدارک دیده شده که فاز اول از سه راه تهرانپارس تا پل خاقانی به طول ۲۰۷۰ متر طول به پیشرفت صد درصدی رسیده است.

او ادامه داد:فاز سوم هم از خیابان افشاری تا خیابان سبلان با ۱۲۰۰ متر طول به پایان رسیده است. در این میان فاز دوم از پل خاقانی تا خیابان افشاری به طول ۱۶۴۰ متر با ۷۰درصد پیاده راه سازی و مسیر دوچرخه  در حال انجام است که به زودی به پایان می رسد و پیش بینی می شود فاز دوم مسیر دوچرخه تا پایان تیر به پایان و کل مسیر دوچرخه به بهره برداری  برسد.»
پیمان عباسی نیزدر خصوص اجرای طرح به راه گفت: «طرح به راه مربوط به بهسازی پیاده راه ها و ایجاد مسیر دوچرخه در محور آزادی -دماوند است که ۵ کیلومتر آن در منطقه ۸ قرار گرفته است. »
مدیران شهری شهرداری تهران در ادامه بازدید به پارکینگ خیابان شهید مدنی رفتند ورنجبریان در توضیح پارکینگ افزود: «با توجه به  نیازسنجی صورت گرفته در این خیابان، ایجاد پارکینگ طبقاتی درهمجواری بازار روز میوه و تره بار و پروژه خیالستان زندگی بسیار ضروری بود و به همین دلیل در دستور کار شهرداری قرارگرفت. همچنین این پروژه۲ هزار متر مربعی  در حال حاضر در مرحله بتن ریزی قرار دارد و تا کنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ودارای ظرفیت ۶۴ خودرو است. ضمن اینکه درفضای بالای این پارکینگ هم قرار است بوستان ایجاد شود.»
رنجبریان افزود: «پروژه پارکینگ شهید مدنی در واقع چندپروژه را در خود جای داده  است پروژه اول مربوط به ایجاد پارکینگ و تامین پارکینگ برای شهروندانی که فضایی برای پارک  خودرو ندارند و پروژه دوم ایجاد بوستان و تامین اوقات فراغت شهروندان و از همه مهم تر افزایش سرانه فضای سبز در منطقه است که امید داریم روز به روز بهتر و مصمم تر در این زمینه قدم برداریم.»
در این بازدید همچنین از پروژه فرامنطقه ای خیالستان زندگی واقع در بزرگراه امام علی (ع) نیز بازدید شد. این پروژه با هدف افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد دسترسی‌های محلی و تسهیل دسترسی به ایستگاه مترو در محله‌های سبلان، تسلیحات و لشگر تعریف و طراحی شده است.

کد خبر 607757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha