کریستین امانپور، خبرنگار و مجری ارشد حوزه سیاست بین‌الملل شبکه سی‌ان‌ان از ابتلای خود به سرطان تخمدان و انجام یک عمل جراحی برای برداشتن سلول‌های سرطانی خبر داد.

كريستين امانپور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، امانپور که با پوشش جنگ‌های خلیج فارس و گفتگو با رئیسان جمهوری پیشین ایران بین مخاطبان ایرانی شناخته می‌شود، در برنامه اخیر خود در سی‌ان‌ان اعلام کرد پس از عمل جراحی موفق مدتی پیش برای برداشتن ناحیه سرطانی تخمدان این روزها مشغول شیمی‌درمانی است و این مرحله درمان هم چند ماه طول می‌کشد.

مجری و خبرنگار نامدار ۶۳ ساله چهار هفته برنامه نداشت و خبر ابتلا به سرطان و آغاز روند درمان را از استودیو خانگی‌اش در لندن به تماشاگران شبکه سی‌ان‌ان داد. او خود را نماینده میلیون‌ها بیمار مبتلا به سرطان دانست و از زنان خواست خطر ابتلا به سرطان تخمدان را جدی بگیرند و برای پیشگیری از پخش شدن سلول‌های سرطانی سراغ آزمایش‌های دوره‌ای بروند.

سرطان تخمدان هفتمین سرطان شایع میان زنان در جهان به شمار می‌رود و بر اساس آمار صندوق جهانی پژوهش‌های سرطان، می‌توان آن را هشتمین عامل مرگ ناشی از ابتلا به سرطان در زنان سراسر جهان دانست. امانپور اعلام کرد با اطمینان ابتلای خود را به سرطان پیش‌بینی کرده و خوشبخت بوده است که توانسته از بیمه درمان استفاده کند.

این خبرنگار قدیمی همزمان با آغاز روند شیمی‌درمانی هر هفته از دوشنبه تا چهارشنبه برای شبکه سی‌ان‌ان برنامه اجرا خواهد کرد، ضمن اینکه سه هفته استراحت و مرخصی هم در برنامه‌های آینده‌اش دیده می‌شود. امانپور یک برنامه هفتگی هم در شبکه پی‌بی‌اس دارد.

کد خبر 607740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha