سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

استارت‌آپ «خودروهای برقی لندن» (London Electric Cars) با استفاده از موتورهای قدیمی نیسان لیف، روح تازه‌ای را به کالبد نماد قدیمی انگلستان بخشیده و پیشنهاد می‌کند مینی‌های قدیمی را به‌خودرویی کاملا برقی تبدیل کند.

مینی برقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، وب‌سایت نیواطلس نوشت؛ شرکت «بریتیش موتور» در ‌ماه آگوست سال ۱۹۵۹ یک خودروی جمع و جور را برای عموم مردم معرفی کرد که توسط «سر الک ایسیگونیس» طراحی شده و قرار بود به یک نماد فرهنگی عمومی تبدیل شود.

با پایان یافتن تولید آن در سال ۲۰۰۰، بیش از ۵ میلیون دستگاه مینی تولید شده بود، اما امروزه این نام در خانواده جدیدی از وسایل نقلیه ساخته شده توسط شرکت ب‌ام‌و زندگی می‌کند و اکنون نسخه‌های برقی آن نیز به بازار آمده است. استارت‌آپ «خودروهای برقی لندن» که در سال ۲۰۱۷در پایتخت انگلستان تاسیس شده، اعلام کرده است، ایجاد اتومبیل‌های کلاسیک پایدار با استفاده از نیروی برق با پیش‌بینی برد مسافت در زندگی واقعی می‌تواند به‌عنوان یک اهمیت شکل بگیرد.

این استارت‌آپ پیش‌تر شماری از خودروهای انگلیسی را به موتور برقی مجهز کرده بود. خودروهایی از جمله لندروور، موریس ماینر و موریس تراولر و اکنون مینی کلاسیک را هم به مجموعه خود اضافه کرده است.

این تبدیل اساسی با یک بسته باتری ۲۰ کیلووات ساعتی که در صندوق عقب و زیر صندلی عقب قرار دارد، انجام می‌شود که از سلول‌های باتری‌های «نیسان لیف» ساخته شده است. این نه‌ تنها یک خروجی جدید برای باتری‌های خودروهای برقی موجود پیدا می‌کند که نیاز به دفع یا بازیافت دارند، بلکه باعث کاهش ضرر و زیان‌های احتمالی در محیط‌زیست نیز می‌شود. با این حال این ظرفیت با توجه به استانداردهای تولید خودروهای برقی بسیار پایین است؛ اگرچه این استارت‌آپ اعتقاد دارد که استاندارد رانندگی در شهر برای یک خودروی برقی، حداکثر حدود ۱۱۰ کیلومتر باید باشد.

برای مقایسه، مینی برقی ۲۰۲۲ دارای برآورد برد شارژ حدود ۱۸۰ کیلومتر است، اما یک اپل کورسای برقی می‌تواند با یک‌ بار شارژ کامل بسته باتری‌هایش حدود ۳۳۰ کیلومتر را طی کند. درحال حاضر استارت‌آپ «خودروهای برقی لندن» با ارائه قیمت پایه ۳۵ هزار و ۴۰۰ دلار آماده فروش مینی‌های کلاسیک برقی شده به مشتریان است.

کد خبر 607646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha