معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: احتمال آلودگی انگلی شیر را در مناطق جنوبی کشور نمی‌توان رد کرد.

انگل توکسوپلاسموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت آلودگی شیر گوسفند و بز در مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: اخیرا یک گروه پژوهشی در بخش بهداشت مواد غذایی تحقیقی در این خصوص انجام دادند، بدین‌ منظور مکاتبه‌ای انجام دادیم که اطلاعات لازم را به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی در جریان موضوع آلودگی شیر مناطق جنوبی کشور نیست، افزود: راه‌های انتقال آلودگی به صورت اولیه و ثانویه می‌تواند وجود داشته باشد و علی‌القاعده در خصوص صحت و سقم آن نمی‌توان اظهارنظر کرد.

نقیبی ادامه داد: با توجه به احتمال ابتلا به انگل توکسوپلاسموز برای مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی همچون شیر، ۲ راه بیشتر همچون مصرف شیر پاستوریزه یا جوشاندن آن برای از بین بردن باکتری‌های احتمالی وجود ندارد.

معاون بهداشتی پیشگیری و سازمان دامپزشکی با تاکید بر لزوم جوشاندن شیر خام بیان کرد: تا زمانی که اطلاعات لازم از دانشکده در خصوص آلودگی شیرهای بز و گوسفند مناطق جنوبی به انگل گرفته نشود، نمی‌توان اظهارنظر دقیقی داشت، هرچند این موضوع را نمی‌توان تکذیب کرد.

نقیبی تصریح کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های مختلف ناشی از مصرف شیر خام، نمی‌توان موضوع آلودگی شیر را در مناطق جنوبی تا بررسی نهایی رد کرد و از مصرف‌کنندگان تقاضا داریم از شیر پاستوریزه استفاده کنند یا شیر خام را قبل از مصرف خوب بجوشانند که مشکلی برای سلامت جامعه ایجاد نشود.

کد خبر 607426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha