رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نقشه کرونا در جنوب کشور نشان می‌دهد در این منطقه سیر صعودی بیماری وجود دارد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیئت‌رئیسه این دانشگاه گزارشی را از جلسه همفکری وزارت بهداشت و علوم برای بازگشت به آموزش حضوری در ترم آینده مطرح کرد و گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور روسای دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی، بحث شروع ترم تحصیلی جدید و بازگشت به آموزش‌ها به حالت حضوری مطرح شد. البته دانشگاه‌های علوم پزشکی در این مدت با ۴۰ درصد ظرفیت همچنان فعالیت داشتند و لذا از این حیث نسبت به سایر دانشگاه‌ها جلوترند.

وی آموزش حضوری دانشجویان را مستلزم آماده‌سازی خوابگاه‌ها دانست و افزود: به دلیل ترخیص بسیاری از پیمانکاران در خوابگاه‌ها، در صورت آغاز به کار مجدد آنها، باید آمادگی لازم برای آن وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان بستری بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان‌های این دانشگاه گفت: این آمار و ارقام محصول حدود ۱۷ ماه تلاش خستگی‌ناپذیر همکاران در واحدهای مختلف بیمارستانی و ستادی است لذا باید به آنها «خسته نباشید» بگوییم.

وی اظهار کرد: کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که موج پنجم کرونا در راه است یا خیر، اما نقشه جنوب کشور نشان می‌دهد که در این منطقه باز سیر صعودی وجود دارد و خطر هنوز به طور کامل رفع نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اگر تزریق واکسن در شهریور انجام شود شاید بتوانیم آموزش حضوری داشته باشیم، گفت: نمی‌توانیم نسخه واحدی برای تمامی دانشگاه‌ها در نظر بگیریم و بهتر است دست آنها را برای آموزش حضوری باز بگذاریم. نمی‌توان با یک فرمول برای همه دانشگاه‌ها یک برنامه ثابت در نظر گرفت.

کریمی در پایان به عوارض تعطیلی‌ها و تاثیر آن بر کیفیت آموزش اشاره و بیان کرد: باید به دقت عوارض مستقیم و غیرمستقیم ناشی از تعطیلی‌ها را بر آموزش بسنجیم.

کد خبر 607413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha