مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با آغاز تولید از ابتدای خرداد تاکنون حدود ۳ میلیون دوز واکسن تولید شده است و از تیرماه با راه‌اندازی خط تولید جدید، ماهانه ۱۱ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد.

تزریق واکسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدرضا مظهری اظهار داشت: واکسن‌های تولیدی به محض صدور مجوز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استفاده عموم آماده‌سازی می‌شوند.  

وی تاکید کرد: در تیرماه امسال با راه اندازی خط تولید جدید، تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا به ۱۱ میلیون دوز در ماه خواهد رسید. به عبارتی این محصول فناورانه هفته‌ای حدود ۳ میلیون دوز تولید خواهد شد.

تامین بخش عمده‌ای از نیازهای فعلی با واکسن ایرانی کرونا

مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  ادامه داد: ظرفیت تامین بخش عمده نیازهای فعلی با واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است و به محض اینکه وزارت بهداشت مجوز لازم را صادر کند، واکسن داخلی آماده تزریق به هموطنان است.

مظهری گفت: محققان ایرانی با تمام توان تلاش کردند که نگرانی مردم در خصوص واکسن کرونا برطرف شود و آنان دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که وزارت بهداشت با توجه به شرایط موجود، مجوز استفاده اضطراری واکسن کووایران برکت را هرچه سریع تر صادر کند.

تزریق دوز اول واکسن برکت
به ۲۰ هزار داوطلب

مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: پس از تزریق واکسن به ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب تهرانی و کرجی در روزهای گذشته، پیش بینی می‌شود حدود یک هفته آینده همه ۹۵۰۰ داوطلب در چهار شهر بوشهر، مشهد، شیراز و اصفهان واکسن مرحله اول را دریافت کنند و به این ترتیب تمام ۲۰ هزار داوطلب، دوز اول واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

مظهری با اشاره به اینکه تزریق دوز اول واکسن به داوطلبان در چهار شهر یادشده چند روزی است که آغاز شده است، گفت: در این شهرها ۹۵۰۰ داوطلب وارد این طرح مطالعاتی می‌شوند که تاکنون از این تعداد ۴۵۰۰ داوطلب دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی، تعداد داوطلبان مرحله سوم تست انسانی این واکسن را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب در شهرهای تهران و کرج، دوز اول واکسن خود را دریافت کردند. دوز دوم واکسن به داوطلبان در شهر تهران آغاز می‌شود و در کرج هم به فاصله یک هفته بعد شروع خواهد شد.

مظهری افزود: تزریق دوز دوم واکسن حدود ۲ هفته طول خواهد کشید و در این مدت تزریق دوز دوم واکسن داوطلبان تهرانی به پایان می‌رسد.

کد خبر 607374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha