مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

شاخص خطرپذیری شهر تهران در برابر سیل با توجه به دسترسی حوزه‌های آبریز پیرامونی به مسیل ها و نیز ایجاد 300 کیلومتر شبکه هدایت آبهای سطحی نگران کننده نیست.

به گزارش سما، محسن ابراهیمی- معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران- در واکنش به برخی نگرانیهای طرح شده در خصوص خطر وقوع سیل با توجه به شروع بارندگی‌های فصل پاییز، ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد: بارندگی در فصل پاییز ممکن است به آب گرفتگی در برخی معابر تهران منجر شود اما احتمال وقوع سیل با توجه به اقدامات پیشگیرانه و احداث شبکه جمع آوری آبهای سطحی بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حوزه‌های آبریز پیرامونی تهران به مسیلهای هدایت آب دسترسی دارد گفت: به دلیل تراکم کمتر ساخت و ساز در این مناطق، همواره امکان بازسازی مسیلها و کانالها مقدور بوده است، اما حوزه مرکزی تهران با مساحتی حدود 120 کیلومتر مربع بافت مسکونی - تجاری و متراکمی دارد و اکثر تاسیسات و ساختمانهای مهم اداری شهر در این بخش متمرکز و در فرآیند توسعه شهری از دسترسی به مسیلها و کانالهای طبیعی محروم مانده است.

وی افزود: جمع آوری و دفع آبهای سطحی این حوزه نه تنها برای میلیونها شهروند ساکن این محدوده بلکه برای گردش مداوم چرخهای اقتصادی و اداری کشور ضروری است و از این رو برای جمع آوری و هدایت آبهای سطحی این حوزه سه تونل 17 شهریور، نواب و خیام احداث شده است.

وی افزود: به دلیل وجود تونلهای مترو در محدوده طرح، عمق متوسط تونل خیام و خروجی سوم از کف خیابان حدود 30 متر و قطر تونلها بین 6/1 تا 6/4 متر است.

وی تاکید کرد: با وجود احداث این کانالها و تونلهای دفع آبهای سطحی،‌ هنوز خطر آبگرفتگی در برخی از نقاط شهر وجود دارد ولی خطرپذیری موجود شهر در برابر سیل نگران کننده نیست. همچنین با اقدامات شهرداری تهران و سایر سازمانهای مسئول در شهر تهران، مشکلات مربوط به نقاط آبگرفتگی نیز در حال برطرف شدن است.

کد خبر 6073

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز