یک جاسوس سابق سازمان جاسوسی شوروی (کا گ ب) مدعی شد روسیه بیش از ۴۰ سال بر روی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا نفوذ داشته است. 

ترامپ

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، یک جاسوس سابق سازمان جاسوسی شوروی (کا گ ب) مدعی شد روسیه بیش از ۴۰ سال بر روی دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا نفوذ داشته است. 

به گزارش «ایندیپندنت»، این جاسوس همچنین اعلام کرد پس از موفقیت جاسوسان کا گ ب به گسترش افکار ضد غرب توسط ترامپ، در مسکو جشن به پا شده است. 

یوری شوتز در دهه ۸۰ میلادی در واشنگتن برای شوروی سابق کار می‌کرده است و در سال ۱۹۹۳ به شهروندی آمریکا درآمده و در ایالت ویرجینیا ساکن شده است. وی پیش از این همکار الکساندر لیتویننکو یک جاسوس سابق سازمان خدمات امنیتی فدرال روسیه (اف اس بی) بوده است که در سال ۲۰۰۶ در لندن ترور شد. 

شوتز گفت: افراد را زمانی که آن‌ها به مدرسه می‌رفتند جذب می‌کردیم و به آن‌ها برای کسب موقعیت‌های مهم کمک می‌کردیم. چنین اتفاقی برای ترامپ افتاده است. 

شغل پوششی شوتز خبرنگاری برای خبرگزاری رسمی روسیه یعنی تاس بوده است. وی یکی از منابع کتاب «کمپرومات آمریکایی» نوشته کریگ اونگر است که در این کتاب ادعا می‌کند روس‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۷۷، زمانی که ترامپ با اولین زن چک اسلواکی خود یعنی ایوانا زلنیچووا ازدواج کرد، به وی علاقه‌مند شدند. 
زمانی که ترامپ هتل گرند حیات نیویورک را در سال ۱۹۸۰ ساخت، وی ۲۰۰ دستگاه تلویزون را از یک مهاجر روس یعنی سمیون کیسلین مالک مغازه «جوی لود الکترونیکس» خریداری کرده است. به گفته شوتز این فرد نیز با سازمان جاسوسی کا گ ب همکاری می‌کرده است و نقش او پیدا کردن افراد احتمالی برای نفوذ شوروی بوده و در ترامپ یک پتانسیل برای این هدف دیده است. اما کیسلین هرگونه ارتباط خود را با سازمان جاسوسی شوروی رد کرده است. 

شوتز افزود: ماموران کا گ ب از ترامپ تعریف می‌کردند و وقتی در سال ۱۹۸۷ برای اولین بار از مسکو دیدار کرد، به او نکاتی گفتند و از وی خواستند تا وارد سیاست شود. 

وی توضیح داد: آن‌ها اطلاعات زیادی راجع به شخصیت ترامپ جمع آوری کرده بودند تا بدانند او شخصاً کیست. می‌پنداشتند که از نظر فکری و از نظر روانی ترامپ بسیار آسیب‌پذیر است و مستعد چاپلوسی است. این همان خصیصه‌ای است که آن‌ها از آن بهره برداری کردند. ماموران کا گ ب بازی را طوری انجام دادند که گویی بسیار تحت تأثیر شخصیت وی قرار گرفته‌اند و معتقدند ترامپ فردی است که باید روزی رئیس جمهوری آمریکا شود و او فردی است که می‌تواند جهان را تغییر دهد. 

ترامپ پس از بازگشت به آمریکا در سال ۱۹۸۸، تحقیق در مورد احتمال نامزدی ریاست جمهوری خود را آغاز کرد و در سه روزنامه بزرگ، تبلیغاتی را به صورت نامه سرگشاده به مردم آمریکا منتشر ساخت که در آن برخی از ایده‌های خود را مطرح می‌کرد. وی هنگامی که سرانجام ده‌ها سال بعد به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد، این ایده‌ها را تکرار کرد. 

در این پیام‌های انتخاباتی، یکی از ایده‌ها این بود که برای سال‌ها، ژاپن و سایر کشورها از آمریکا سو استفاده کرده‌اند. وی همچنین نسبت به ناتو ابراز بدبینی کرد. وی معتقد بود آمریکا نباید هزینه دفاع از کشورهایی که می‌توانند از خود دفاع کنند را پرداخت کند. 

اونگر گفت: ترامپ یک دارایی بود. این دارایی ابتدا یک برنامه عظیم و هوشمندانه نبود که ما بخواهیم روی این فرد سرمایه‌گذاری کنیم و ۴۰ سال بعد او رئیس جمهوری شود. در زمان شروع این طرح، یعنی حدود سال ۱۹۸۰، روس‌ها دیوانه‌وار سعی می‌کردند نیرو جذب کنند و به دنبال ده‌ها نفر بودند.چ

ترامپ از بسیاری جهات یک هدف عالی بود. غرور و خودشیفتگی، او را به یک هدف طبیعی برای جذب نیرو تبدیل کرد. وی در طی یک دوره ۴۰ ساله، درست تا زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، پرورش یافت.

کد خبر 607180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha