رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس جمهوری گفت: در انتخابات دوره ششم بدعتی آشکار و رویه ای آغاز شد که کیان شوراها و روح قانون اساسی و قانون شوراها را مورد تعرض قرار داد.

میرلوحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت  ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید محمود میر لوحی در سیصد و یکمین جلسه شورا و در تذکری خطاب به رییس جمهور گفت: در این جریان، بهترین چهره های خدوم، پاکدست و مورد اعتماد و فاقد هر گونه مانع در استعلام های ۴ گانه با وجود تایید صلاحیت در هیات های اجرایی و عمومی در مراکز استان ها و شهر های بزرگ را به تیغ ناصواب عدم صلاحیت دچار و از گردونه انتخابات حذف کردند. لذا خدمتگزاران مردم در شورای شهر تهران و بسیاری از از چهره های خدوم در شوراهای سراسر کشور منتظر بذل توجه و اقدام جنابعالی در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی هستند.

او ادامه داد: بدعت جدیدی در بحث صلاحیت ها در شوراها شکل گرفته و متاسفانه در این دوره باب شده است و حضرات و هیات نظارت پا جای پای شورای نگهبان گذاشتند و کسانی را که در هیات اجرایی تایید شده بودند را رد کردند و متاسفانه باب جدیدی در این بخش گشوده شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: به گفته بعضی از حضرات می گویند «ما ۵ درصد را  رد کردیم» و این در حالی است که نشان دارهای کشور به خصوص در مراکز استان ها را به تیغ ناصواب استصوابی دچار کردند.

میر لوحی ادامه داد: جناب آقای روحانی رییس جمهور ایران استحضار دارند قانون انتخابات و تشکیلات شوراهای  شهر و رو ستا، بخش محدودی از فصل هفتم و اصول متعدد قانون اساسی، در موضوع و جایگاه شوراها را به مرحله اجرا و تحقق رسانده و پنج دوره افتخار آمیز شورا ها با خدمات گسترده به مردم و کشور در حال سپری شدن است. اما  در آستانه برگزاری دوره ششم هنوز مدیریت یکپارچه شهری و منابع پایدار به قانون تبدیل نشده و حمایت لازم از این رکن قانون اساسی صورت جدی به خود نگرفته است.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: با کمال تاسف بدعت‌های هیات‌های نظارت با  سکوت و بی عملی وزارت کشور همراه شده و حداقل انتظار تذکر قانون اساسی و پا فشاری بر تحقق روح قانون بوده که البته مورد اقدام و عمل قرار نگرفته است.

میرلوحی ادامه داد: خدمتگزاران مردم در شورای شهر تهران و بسیاری از چهره های خدوم در شوراهای سراسر کشور منتظر بذل توجه و اقدام جنابعالی در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی هستند.

کد خبر 607170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha