بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال زنان در بلاروس و بازی‌های تیم جوانان در تورنمنت کافا غیراز برد و باخت، نکته دیگری هم برای آنها داشت؛ فاصله‌شان از هر نظر با کشورهای دیگر زیاد است، حتی اگر این کشورها جزو تیم‌های سطح یک و دوی فوتبال زنان دنیا نباشند.

فوتبال زنان

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم ملی ایران که برای حضور در مسابقات مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا آماده می‌شود،  ۲ بازی دوستانه در بلاروس انجام داد که ۶ بر صفر از بلاروس و ۵ بر صفر از ازبکستان شکست خورد. تصاویری که از خلاصه این دو بازی به اشتراک گذاشته شد، نشان می‌داد که برای بلاروسی‌ها بازی دوستانه تیم زنان‌شان هم اهمیت دارد.

کیفیت بالای فیلمبرداری این بازی‌ها چند برابر کیفیت تصاویری بود که از لیگ برتر ایران در تلویزیون پخش می‌شود. بلاروس در قاره اروپاست و همین حضور شاید توجیه این توجه باشد. اما در تورنمنت کافا هم که به میزبانی تاجیکستان برگزار می‌شود، وضعیت همین است. در بازی اول ایران، میزبان را با ۳ گل شکست داد اما بیرون زمین تاجیک‌ها سرتر بودند. زنان ایرانی بعد از سال‌ها آرزو به دل دارند که یک‌بار تلویزیون بازی‌های آنها را پخش کند اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاده است.

تلویزیون تاجیکستان نه‌تنها مستقیم بازی را نشان داد که کیفیت تصاویر هم باورکردنی نبود. بازی از چند زاویه فیلمبرداری شده و مشخص است که بیش از دو سه دوربین در استادیوم است. تنها تصاویری که از بازی‌های ۲ تیم ایرانی در سایت فدراسیون دیده می‌شود، یک گزارش تصویری و چند ویدئوی کوتاه از تاجیکستان و بلاروس است که با گوشی‌های همراه ثبت شده‌اند. تیم ملی بعد از بازی‌های دوستانه قرار بود به ایران بازگردد. بازی دوستانه دوم ایران در بلاروس با یک اتفاق دیگر همراه بود. ایرانی‌های ساکن در مینسک برای تماشای بازی به ورزشگاه آمدند، دختران را تشویق کردند و با آنها عکس یادگاری گرفتند. تیم جوانان هم فردا با افغانستان بازی دارد. قرقیزستان و ازبکستان ۲ تیم دیگر این مسابقات هستند.

عکس | شادی از پیروزی یا حسرت برای امکانات | کیفیت تورنمنت فوتبال زنان تاجیکستان بالاتر از لیگ برتر ایران!

عکس | شادی از پیروزی یا حسرت برای امکانات | کیفیت تورنمنت فوتبال زنان تاجیکستان بالاتر از لیگ برتر ایران!

عکس | شادی از پیروزی یا حسرت برای امکانات | کیفیت تورنمنت فوتبال زنان تاجیکستان بالاتر از لیگ برتر ایران!

کد خبر 607115
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha